کد خبر: ۲۷۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۵

ترامپ: در حال بازگرداندن برخی نیروهایمان از افغانستان هستیم

رئیس‌جمهور آمریکا تبدیل شدن ارتش این کشور به نیروی پلیس، طی ۱۸ سال جنگ در افغانستان را مضحک خواند و در خصوص نتایج مثبت گفتگو‌های صلح با طالبان ابراز امیدواری کرد.
 ترامپ تبدیل شدن ارتش آمریکا به نیروی پلیس، طی 18 سال جنگ در افغانستان را مضحک خواند و در خصوص نتایج مثبت گفت‌وگوهای صلح با طالبان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ انتقاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از نقش ارتش کشورش در افغانستان می‌تواند نشانه‌ای از تمایل او برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ روز سه‌شنبه با اشاره به مذاکرات صلح در افغانستان گفت: «ما گفت‌وگوهای خوبی داریم. خواهیم دید چه می‌شود. ۱۸ سال است [که در افغانستان هستیم]. ما واقعاً در حال جنگ نیستیم. ما در آنجا نیروی پلیس شده‌ایم. قرار نبوده ما نیروی پلیس باشیم».

ترامپ گفت: «در حال بازگرداندن برخی نیروهایمان هستیم اما باید [در افغانستان] حضور داشته باشیم».

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود «می‌تواند سریعاً به جنگ در افغانستان خاتمه دهد اما با این حال گفت: «من به‌دنبال کشتن ۱۰ میلیون افغان نیستم زیرا این همان چیزی است که باید اتفاق می‌افتاد».

این اظهارات ترامپ با انتقادات تندی از سوی افغانستان مواجه شده است.

ترامپ در ادامه گفت: «اما این جنگی است که ۱۹ سال ادامه داشته و صادقانه بگویم، مضحک است. اما با این وجود، [افغانستان] جای خطرناکی است و نباید هیچ‌گاه از آن چشم برداریم».

ترامپ همچنین اظهار داشت طالبان در خصوص توقف جنگ با نیروهای آمریکایی ابراز تمایل کرده است اما قابل اعتماد بودن طالبان مشخص نیست.

چیزی حدود ۱۴ هزار نیروی آمریکایی همچنان درگیر طولانی‌ترین جنگ آمریکا هستند که در افغانستان در جریان است و بیشتر آن‌ها مشاوره و آموزش به نیروهای امنیتی را بر عهده دارند و گاهی نیز عملیاتی علیه گروه «القاعده» یا «داعش» انجام می‌دهند.

در حال حاضر «زلمای خلیل زاد» نماینده آمریکا در مذاکره با طالبان در حال بررسی شرایط ایجاد صلح در افغانستان است.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، خلیل‌زاد روز سه‌شنبه برای ادامه گفت‌وگوها به «دوحه» پایتخت قطر سفر کرد.
*فارس