کد خبر: ۲۷۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۴

اتمام حجت وزیر خارجه چین با خارجی‌ها درباره "هنگ کنگ"

 وزیر خارجه چین با بیان اینکه امور هنگ کنگ از جمله امور داخلی چین است تاکید کرد به نیروهای بیگانه اجازه مداخله در امور این منطقه را نمی دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «وانگ یی» روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در پکن افزود: دولت مرکزی چین قاطعانه از حکومت قانونی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ پشتیبانی کرده و از اجرای قانون توسط پلیس هنگ کنگ حمایت می کند و از مجازات جنایتکاران خشن که نهادهای قضایی هنگ کنگ بر اساس قانون اجرا کرده اند نیز حمایت می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل اقدامات افراطی خشونت طلبان، برخی کشورها نگران شرکت ها و اتباع خود در هنگ کنگ هستند گفت ما این موارد را درک می کنیم و یقینا دولت اداری هنگ کنگ نیز مطابق قانون از منافع قانونی و حقوق این افراد و موسسات دفاع خواهد کرد.

او اظهار کرد طرف ها نیز باید اقدامات دولت هنگ کنگ برای جلوگیری از خشونت ها و آشفتگی ها را درک و از آن حمایت کنند و مواضع عینی و عادلانه در پیش گیرند.

وزیر خارجه چین در تشریح تحولات هنگ کنگ و دخالت نیروهای بیگانه در این منطقه خاطر نشان ساخت تعداد اندکی از افراط گرایان و خشونت طلبان ساختمان قانونگذاری را تخریب، چند پلیس را زخمی کرده و از خط قرمز قانون عبور کردند.

او ادامه داد: آنان مردم بی گناه را مورد محاصره و مورد ضرب و شتم قرار دادند آزادی خبرنگاران و مسافران مناطق داخلی را محدود کردند، از خط قرمز اخلاقی عبور کردند و با پرچم کشورهای خارجی به خیابان ها رفته و به پرچم ملی و نشان ملی چین بی احترامی کردند.

وانگ یی با اشاره به اینکه این افراد اصل «یک کشور دو نظام» را به چالش کشاندند تصریح کرد هیچ دولت و جامعه مسئول و قانونمداری به هیچ وجه چنین اقداماتی را تحمل نکرده و ساکت نمی نشیند./ عصر ایران