کد خبر: ۲۷۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۱

بایدن: تصور کنید اوباما به قتل رسیده بود!

جو بایدن در نیوهمپشایر از حاضران خواست، تصور کنند که باراک اوباما به قتل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سخنان او در این رویداد بر خدمات درمانی متمرکز بودند و بایدن در حالی به کشته شدن فرضی باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد که درباره قهرمانان سیاسی‌اش، رابرت کندی، سناتور و دادستان کل سابق آمریکا و مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار صحبت می‌کرد که هر دوی آن‌ها در سال ۱۹۶۸ کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، معاون سابق باراک اوباما که هم‌اکنون یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است، اظهار کرد: هر دو آن‌ها به ضرب گلوله کشته شدند. تصور کنید اگر خدای نکرده باراک اوباما پس از نامزدی‌اش کشته می‌شد، چه اتفاقی در آمریکا می‌افتاد؟

بایدن این سوال را با هدف آغاز سخنانی برای مقایسه وضعیت سیاسی فعلی با وضعیت سیاسی اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی در آمریکا مطرح کرد.

او به حاضران در این تجمع انتخاباتی گفت، قتل کندی و کینگ در آن زمان به بیداری سیاسی او به عنوان یک مرد جوان کمک کرده است.

این سوال تکان‌دهنده در یازدهمین سالگرد معرفی بایدن از سوی اوباما به عنوان هم‌جناحش در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۰۸ مطرح شد و پیش‌بینی‌ می‌شد که صحبت‌های بایدن بر این مساله متمرکز باشند./ایسنا