کد خبر: ۲۷۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

وزارت ورزش: زنان ۱۸ مهرماه در ورزشگاه آزادی حضور می‌یابند

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: زنان ۱۸ مهرماه امسال برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر می‌تواند به ورزشگاه آزادی بروند.

معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: زنان ۱۸ مهرماه امسال برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر می‌تواند به ورزشگاه آزادی بروند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جمشید تقی زاده روز یکشنبه در تشریح اقدامات معاونت پارلمانی وزارت ورزش در هفته دولت به خبرنگاران گفت: دیدار ایران و کامبوج در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در ورزشگاه آزاد تهران از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد و زنان نیز می‌توانند برای نخستین بار دیدار رسمی تیم ملی را در ورزشگاه آزادی به تماشا بشینند.

وی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: منع قانونی در این رابطه وجود ندارد و ما باید زیر ساخت‌ها را فعال کنیم که این کار در حال انجام است و ۱۸ مهر زنان می‌توانند به ورزشگاه آزادی بیایند.

معاون حقوقی وزارت ورزش تصریح کرد: نگاه ما در تمامی سطوح فراهم کردن شرایط لازم برای موفقیت زنان است و تبعیض جنسیتی هم نداریم.

افتتاح ۳۳۰ طرح ورزشی در هفته دولت

معاون وزیر ورزش اظهار داشت: ورزش ایران با وجود تحریم‌ها در حال پیشرفت است و در هفته دولت هم ۳۳۰ طرح ورزشی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. در بخش حقوقی کمیته صیانت در بخش ورزشی را تشکیل دادیم تا نقش ویژه خود را ایفا کند.

وی به طرح جانشین پروری و نخبه گزینی در بخش‌های مختلف ورزش کشور اشاره کرد و گفت: همچنین یکی از موضوعات مهم در این زمینه سپردن کار به جوانان است و به دنبال جوانسازی با هدف پیشرفت در بخش‌های مختلف ورزش کشور هستیم.

ادامه از سرگیری نشست‌ها در حل مسائل قانونی واگذاری باشگاه‌ها

تقی زاده به واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و افزود: موانع قانونی فرآیند واگذاری را به تاخیر انداخت که در این باره نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان، نمایندگان سازمان بورس، دیوان محاسبات و برخی نمایندگان در کمیسیون اصل ۴۴ برگزار می‌شود تا به جمع بندی در این زمینه برسیم.

وی اضافه کرد که این نشست هفته آینده برگزار می‌شود.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی به روز آمد کردن قوانین حقوقی در ورزش و خیرین ورزش‌یار گریزی زد و افزود: نهایی کردن شرح وظایف و اختیارات از دیگر اقداماتی است که به دنبال تصویب آن در مجلس هستیم.

تقی زاده افزود: همچنین لایحه باشگاه داری هم از مواردی است که به دنبال تصویب آن هستیم.

تلاش برای بازگشت استخدام قهرمان به لایحه خدمات کشوری

وی درباره لایحه نهایی شدن خدمات کشوری درخصوص استخدام قهرمانان آسیایی و جهانی و المپیک گفت: این موضوع از لایحه دولت از قلم افتاده بود که پیگیر هستیم دوباره به لایحه بازگردد.

معاون وزیر ورزش گفت: بودجه وزارت در سال ۹۳ حدود ۶۰۰ میلیارد بوده که در سال ۹۸ به بیش از سه میلیارد تومان افزایش یافته که این نشان دهنده اقدامات معاونت حقوقی وزارت ورزش در این سال هاست.

وجود بیش از هفت هزار مالکیت بدون سند

تقی زاده درباره مستند سازی مالکیت‌های ورزشی گفت: بیش از ۹ هزار ملک ورزشی است که بیش از ۲ هزار ملک دارای سند و مابقی بدون سند مالکیت هستند.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۵۰۰ سند اخذ شده است که تلاش داریم این املاک را به وزارت ورزش و جوانان برگردانیم تا جوانان بیشتر از آن بهره‌مند شدند.

بازنشسته نیستم

معاون وزیر ورزش درباره بازنشسته بودن خود گفت: بازنشسته نیستم و تا بازنشستگی چهارسال فرصت دارم.

تقی زاده درباره طرح‌های نیمه تمام ورزشی گفت: در ۲ سال اخیر بیش از هزار طرح نیمه تمام ورزشی افتتاح شده است، اما آمار دقیق افتتاح طرح‌های نیمه تمام در ۶ سال اخیر در آینده اطلاع رسانی می‌شود./ایرنا