کد خبر: ۲۷۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۴

فرمانده ناجا:‌ طرح «ناظر» برای کشف حجاب در خودرو نباید در این سطح باقی بماند؛ لازم است به دیگر زمینه ها هم گسترش پیدا کند

فرمانده نیروی انتظامی به طرحهای ناظر نیز اشاره و گفت: اجرای طرح ناظر از اولویتهای نیروی انتظامی است این طرح، اکنون درباره کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی به طرحهای ناظر نیز اشاره و گفت: اجرای طرح ناظر از اولویتهای نیروی انتظامی است این طرح، اکنون درباره کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بحث طرحهای ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشد چرا که اجرای آن بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.

به نقل از خبرگزاری‌ها؛ سردار حسین اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، رؤسا و معاونان نیروی انتظامی با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رضایت خود را از نیروی انتظامی مطرح کرده‌اند، اظهار کرد: فرماندهان باید برای بیان نقطه نظرات، راهکارها و پیشنهادات خود در این مجموعه اهتمام ویژه داشته باشند ما نیز تلاش می‌کنیم که بهترین آنها را برای پیشبرد اهداف به‌کار گیریم.

فرمانده ناجا در ادامه این گردهمایی به موضوع برقراری و تداوم امنیت در جامعه پرداخت و گفت: امنیت مرزها، شهرها، جاده‌ها، مراکز مهم و حساس از جمله اولویتهای نیروی انتظامی است، بنابراین لازم است که در این راستا مراقبتهای لازم صورت گیرد.

کاهش 40درصدی شهادت مأموران ناجا در سال 98

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در سال جاری بیش از 40 درصد تعداد شهدای ناجا کاهش یافته و 33 درصد تعداد مجروحها نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه موضوعات امنیتی باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد، تصریح کرد: دشمن به‌دنبال ضربه زدن به نظام است اگر هم تاکنون کاری انجام نداده، نشان‌دهنده پشیمانی دشمن نیست بلکه نتوانسته در نظام رخنه کند.

اشتری درباره مقابله با سرقت نیز عنوان کرد: باید بحث قرارگاه مقابله با سرقت را جدی گرفت مخصوصاً استانهایی که بالاترین درصد سرقت را به خود اختصاص داده‌اند باید در این رابطه قوی و جدی ورود پیدا کرده و از ظرفیت استانداران نیز استفاده کنند، بنابراین لازم است سهم دستگاه‌ها در مأموریتها مشخص شود.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با کاهش تصادفات نیز گفت: باید تمام سعی خود را برای کاهش تصادفات به‌کار گیریم و در این راستا از تمامی ظرفیتهای استانها نیز استفاده کنیم؛ در این رابطه با وزیر راه جلسه‌ای برگزار کردیم که انصافاً مسئولان مربوطه با ما همکاری کردند و برای رفع نقاط حادثه‌خیز و کمتر شدن میزان تصادفات قول مساعد دادند.

این مقام انتظامی به طرحهای ناظر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ناظر از اولویتهای نیروی انتظامی است این طرح، اکنون درباره کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.

امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش‌شده است

وی با تأکید بر اینکه امنیت اخلاقی و برخورد با ناهنجاری‌ها باید از اولویتهای فرماندهان باشد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش‌شده است، ما در این رابطه تکلیف شرعی و وظیفه قانونی داریم و باید با بدحجابی برخورد جدی صورت بگیرد.

اشتری متذکر شد: در بحث طرحهای ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشد چرا که اجرای آن بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.

رئیس پلیس کشور همچنین به موضوع خودروهای مسافرکش (اسنپ و...) اشاره کرد و گفت: این قبیل شرکتها و مجموعه‌ها باید به‌درستی مدیریت شوند و در این رابطه باید یک برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.

این مقام انتظامی به اولویتهای سال 98 نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: این اولویتها همچنان در ناجا پابرجاست که رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این اولویتهای مهم است و باید مدنظر تمام فرماندهان قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع خیرین امنیت‌ساز نیز که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

باید کاری کرد که مشمولان غایب به سربازی بیایند

اشتری درباره مشمولان غایب، یادآور شد: باید با یک برنامه‌ریزی جدی و اصولی کاری کنیم که مشمولان غایب به خدمت سربازی بیایند، بنابراین لازم است این امر به‌عنوان یک اولویت مهم توسط فرماندهان دنبال شود.

فرمانده ناجا به راه‌اندازی دفاتر مشاوره در کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است، دفاتر مشاوره تا پایان سال در تمامی کلانتری‌ها راه‌اندازی شود در این راستا باید از ظرفیتهای مردمی و پلیس افتخاری نیز استفاده کنیم؛ براساس گزارشهای ارسالی با راه‌اندازی این مراکز 70 درصد از پرونده‌ها در مراکز مشاوره منجر به صلح شده است.

این مقام انتظامی همچنین درباره برخورد با جرایم در فضای مجازی، تصریح کرد: این موضوع از جمله اولویتهای نیروی انتظامی است در این راستا اقدامات خوبی انجام شده اما باید کارهای بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد.

لزوم جلوگیری از حضور کاروانهای غیرمتعارف در ایام محرم

وی راجع به مراسم محرم و اربعین حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته باید برای برگزاری باشکوه مراسم اباعبدالله الحسین(ع) با تکایا و هیئتهای مذهبی هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد و به آنها برای توسعه و رونق این مراسم کمک کنیم، لازم است از حضور کاروانهای غیرمتعارف در مراکز استانها مخصوصاً تهران جلوگیری شود.

اشتری به ارتقاء معنویت کارکنان تأکید کرد و ادامه داد: این امر که از تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نیز است باید مورد توجه ویژه فرماندهان قرار گیرد و در راستای ارتقاء معنوی کارکنان بیش از گذشته تلاش شود.

رئیس پلیس کشور با ابراز اینکه "باید برای رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی بیش از گذشته تلاش کنیم"، افزود: کارکنان ما باید دارای روحیه خدمتگزاری و مردمی باشند بنابراین لازم است که رفع مشکلات و نیازهای کارکنان بیش از گذشته مدنظر قرار بگیرد.

مأمور ناجا باید حمایت شود

این مقام انتظامی تأکید کرد: باید اقتدار و عزت خود را حفظ کنیم، مأمور ناجا وظیفه خود را در قبال مسئولیتهایی که به‌عهده او قرار می‌دهند، انجام می‌دهد پس باید مورد حمایت نیز قرار بگیرد اما اگر تخلفی هم انجام داد باید با آن برخورد شود.

وی همتاپروری، شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی را یکی از رویکردهای نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) خواهان روحیه جهادی همراه با اخلاص هستند بنابراین لازم است روحیه جهادی، انقلابی و معنوی کارکنان ارتقاء یابد و این امر در اولویت باشد.

فرمانده نیروی انتظامی به موضوع پلیس هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: هوشمندسازی پلیس باید در اولویت باشد مجموعه ناجا نسبت به سایر دستگاه‌ها جلوتر است اما این امر باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد، نیروی انتظامی باید در کشور اول باشد و در منطقه رقابت کند در واقع باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اشتری با تأکید بر اینکه هوشمندسازی بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، یادآور شد: در این راستا اقدامات خوبی سرعت گرفته اما باید ادامه یابد، لازم است که خلاقیت و نوآوری خود را نیز به‌کار بگیریم.

حفظ وضع موجود به‌معنای عقب‌نشینی در کارهاست

این مقام انتظامی افزود: حفظ وضع موجود به‌معنای عقب‌نشینی در کارهاست بنابراین لازم است که برای پیشبرد اهداف، شتاب و سرعت را بیش از گذشته به‌کار بگیریم.

رئیس پلیس کشور درباره نهضت تأمین مسکن کارکنان ناجا نیز گفت: این امر از دیگر اولویتهای مهم ناجاست باید تلاش کنیم که از امسال تا سه سال آینده مشکل مسکن کارکنان رفع شود.

وی در خصوص دستورالعمل پلیس پیشگیری درباره تحول در کلانتری‌ها عنوان کرد: این دستورالعمل کامل و جامع است بنابراین باید به‌درستی عملیاتی شود نحوه برخورد کارکنان ناجا با مردم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، نظم و انضباط یکی از اولویتهای سازمان است.

باید درباره اتفاقات فضای مجازی به‌سرعت عکس‌العمل نشان دهیم

اشتری با تأکید بر اینکه "درباره اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد باید سریعاً عکس‌العمل نشان دهیم"، گفت: علاوه بر برخورد سریع در رابطه با مشکلات پیش‌آمده نباید اجازه دهیم که حقی ضایع یا به اقتدار پلیس خدشه وارد شود.

این مقام عالی انتظامی درباره اقدامات خوبی که اخیراً در نیروی انتظامی انجام شده، اظهار کرد: مصوب شدن طرح جامع مرزبانی، موفقیت ناجا در مسابقات بین‌المللی روسیه 2019 و اعزام 15 هزار خانواده ناجا به مشهد مقدس و ارتقاء رتبه نیروی انتظامی در مسابقات قرآن کریم از جمله اقداماتیست که در این مجموعه انجام شده و مورد رضایت نیز است.

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: باید همه برای شنیدن و عملیاتی کردن تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) گوش به فرمان باشیم و در عمل نشان دهیم که سرباز ایشان هستیم.

دشمن همچنان برای ضربه زدن آماده است

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ضمن اینکه به آینده امیدوار هستیم باید بدانیم که آینده سختی هم پیشِ‌رو داریم؛ دشمن همچنان برای ضربه زدن آماده است ما نیز باید برای جهاد در تمامی عرصه‌ها آماده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا، خیر دنیا و آخرت را به‌همراه دارد بنابراین ما نیز باید تمامی سعی خود را برای خدمت به مردم به‌کار گیریم، هیچ‌گاه نباید از خدمت کردن خسته شویم باید خدمت به مردم با نیت الهی باشد چرا که موفقیت و آینده‌ای روشن در ناجا را برای ما به‌دنبال خواهد داشت.

اشتری متذکر شد: باید نشان دهیم با پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران که مدنظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، فاصله زیادی نداریم و در حال رسیدن به آن هستیم باید رهنمودهای ایشان در تمامی امور و برای آینده روشن نیروی انتظامی مدنظر و در رأس قرار بگیرد، با یاری و لطف خداوند و با رهنمودهای حکیمانه معظم‌له کاری کنیم که تا سال 1400 در کشور و منطقه اول باشیم.