کد خبر: ۲۷۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

گم شدن ۶ نفر از یک خانواده در بازگشت از آبگرم

خانواده ۶ نفره ای که برای تفریح به آبگرم رفته بودند بعد از گم کردن مسیر، در کوهستان گرفتار شدند اما امدادگران پس از عملیاتی ۵ ساعته، موفق به نجات آن ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه جمعه یکم شهریور ماه بود که ماجرای گم شدن اعضای یک خانواده به جمعیت هلال احمر کاشمر اعلام شد.

بر اساس اطلاعاتی که تماس گیرنده در اختیار اپراتور هلال احمر قرار داد اعضای این خانواده که ۶ نفر بودند برای گردش و تفریح به منطقه توریستی آبگرم خلیل آباد رفته بودند که به دلیل ناآشنایی به منطقه از مسیر اصلی منحرف شده و در منطقه کوهستانی گرفتار شده بودند.

حسن گودرزی کارشناس مسئول مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امدادی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی در تشریح عملیات انجام شده برای نجات این خانواده ۶ نفره گفت: بلافاصله پس ازاعلام این حادثه، یک تیم پنج نفره از زبده ترین نجاتگران از پایگاه امداد و نجات خلیل آباد – یادمان «شهدای کندر» – به محل اعزام شدند تا در کوتاهترین زمان ممکن به این خانواده امدادرسانی شود.

وی ادامه داد: سه زن و سه مرد بعد از جست و جوی نقطه به نقطه منطقه توسط تیم امداد کوهستان هلال احمر کاشمر نجات یافته و به محل امن منتقل شدند و این درحالی بود که عملیات ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید.

نجات در تاریکی شب

حسن صوفی که به همراه ۵ تن از اعضای خانواده برای تفریح به چشمه آبگرم خلیل آباد رفته بود، درباره امدادرسانی نیروهای هلال احمر گفت: ما برای تفریح به چشمه آبگرم خلیل آباد رفتیم اما در مسیر بازگشت چون هوا تاریک شده بود و ما متاسفانه چراغ قوه و تمامی تجهیزات را در خودرو گذاشته بودیم در یافتن مسیر دچار مشکل شدیم، این در حالی بود که مادرم هم در مسیر حالش بد شده بود.

وی افزود: در این شرایط قادر به یافتن مسیر و بازگشت نبودیم، بنابراین تصمیم گرفتم برای درخواست کمک با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرم. با توجه به اینکه مسیر کوهستانی بود از زمانی که تماس گرفتم تا زمانی که نیروهای هلال احمر به ما برسند ۴۰ دقیقه طول کشید. زمانی که به ما رسیدند با تجهیزاتی که همراه داشتند ما را به پایین کوه منتقل کردند./مهر