کد خبر: ۲۷۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۱
روحانی:

اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می‌شود، دریغ نخواهیم کرد / امروز درباره نتیجه سفر ظریف به فرانسه جلسه داریم / یک عده می‌گویند مذاکره چه خاصیتی داشت؟ انگار نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود در بیاورند

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به فرانسه گفت: با آقای ظریف چه قبل از سفر به فرانسه و چه بعد از سفر در ارتباط بودیم و امروز باز در جلسه‌ای با مسئولان مربوطه مشورت و بحث داریم.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه ما به وجود آورد یکسان بودن مردم روستانشین و شهرنشین بود گفت: توسعه روستاها از دستاوردهای مهم انقلاب بود.

به گزارش «تیک»، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: بسیار روز پرنشاطی برای من و همه خادمان ملت به ویژه خادمان روستاییان عزیز ما است. به نظر من بعد از انقلاب اسلامی تفکر و دیدگاه جامعه نسبت به شهر و روستا تغییر کرد.

وی ادامه داد: در میان فاصله ها و یا شکاف های اجتماعی جامعه، می بینیم مرد، زن، ثروتمند، فقیر، با سواد، ‌ بی سواد با مهارت و بی مهارت، یکی از طبقه بندی ها طبقه بندی بین شهر و روستا بود.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: روستایی بودن قبل از انقلاب توام با خودکم بینی بود و طرف با شرمساری می گفت من روستایی و دهاتی ام، و شهرنشینی و شهری بودن مخصوصا مرکز نشین بودن به عنوان یک افتخار بود. می گفت من اهل فلان شهرم یا اصلا تهرانی ام یا اصلا در تهران متولد شدم. یکی از افتخارات این بود که در شهر تهران متولد شود. چنین تفکری در جامعه قبل از انقلاب حاکم بود. در جوامع و مجامع ما گویی شهری بر روستایی از لحاظ فکری، علمی، ‌تمدنی برتری داشت.

رئیس جمهوری افزود: اما پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه ما به وجود آورد یکسان بودن مردم روستانشین و شهرنشین بود و حتی بعد از انقلاب نوعی تقدس یافت که کسی بگوید من روستایی ام که این نکته بسیار مهمی است.

مهمترین بخش های اظهارات روحانی به شرح زیر است:

امروز درباره نتیجه سفر ظریف به فرانسه جلسه داریم

)با اشاره به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به فرانسه) با آقای ظریف چه قبل از سفر به فرانسه و چه بعد از سفر در ارتباط بودیم و امروز باز در جلسه‌ای با مسئولان مربوطه مشورت و بحث داریم.

هم باید از قدرت نظامی مان استفاده کنیم هم قدرت دیپلماسی

با دو دست باید کار کنیم

یک عده می گویند مذاکره چه خاصیت داشت؟ انگار نمی خواهند پنبه را از گوش خود در بیاورند

ما چکار کردیم؟ ما فروش نفت بعد از مذاکره را به دومیلیون و هشتصد هزار بشکه رساندیم و میلیاردها دلار پول به کشور آوردیم

هم چون ابراهیم(ع) بت آمریکا را شکستیم

دولت برای حل مشکلات مردم از هیچ امکان و ابزاری چشم پوشی نمی کند

اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می شود، دریغ نخواهیم کرد

فرصت دو ماهه بین کاهش تعهدات برجامی، نشانه باز گذاشتن فضای دیپلماسی است

هدف از ایستادگی، رسیدن توام به عزت و منافع ملی است