کد خبر: ۲۷۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

91 سال، پر افتخار/ پایان حساب های بی هویت در بانک ملی ایران

با گذشت سالها از افتتاح حساب با مشخصات سجلی قدیمی، لازم بود که یک بار برای همیشه، اطلاعات حساب های موجود در بانک ملی ایران به روزرسانی شود. البته الزامات بانک مرکزی در این باره هم به شدت یاری رسان بود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، از دهه ها پیش حساب هایی حقیقی یا حقوقی در بانک وجود داشت که اطلاعات هویتی آنها ناقص بود. در فرم افتتاح این حساب ها، برخی شاخص های هویتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و یا کد ملی وجود نداشت یا ناقص بود.

بانک ملی ایران پس از اعلام بانک مرکزی مبنی بر الزام تخصیصریافت کد شهاب به همه حساب ها، طی چندین نوبت به مشتریان خود اعلام کرد که برای تکمیل اطلاعات به شعب بانک مراجعه کنند.

ابزارهایی مانند ساتنا، پایا، چکاوک و کارت به کارت و نیز خدمات جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد، ملزم اند صرفاً به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی اخذ شده باشد.

اگر چه در بازه زمانی مشخص، مکرر به مشتریان بانک ملی ایران در این باره اطلاع رسانی شد، ولی به دلیل عدم مراجعه برخی از آنها، اطلاعات تعدادی از حساب ها کامل نشد و بانک موظف شد نسبت به قطع خدمت رسانی به آنها اقدام کند.

با این حال حساب های مسدود شده به محض مراجعه و اصلاح اطلاعات هویتی صاحبان آنها، دوباره فعال می شوند.

اکنون مشخص شده که با پالایش حساب های فاقد اطلاعات کامل هویتی، بیش از 95 درصد حساب های حقیقی موجود در بانک ملی ایران کد شهاب دارند.

این اقدام در راستای اجرای قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و الزامات ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان انجام شده و البته به روند خدمت رسانی مطلوب تر و سریعتر نیز کمک خواهد کرد.