کد خبر: ۲۷۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۲۴

برپایی مرتفع‌ترین ایستگاه صلواتی در قله توچال +عکس

همزمان با ایام محرم تعدادی از کوهنوردان تهرانی در فعالیتی خودجوش اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و نصب موقت بیرق عزا در قله توچال به‌عنوان بلندترین نقطه شهر تهران کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دهم محرم در ذات خود با روزهای دیگر فرقی ندارد بلکه این حسین‌بن‌علی (ع) است که به این روزها با شهادتشان معنای خاص بخشیده است تا جایی که ارزش این ایام تا عرش گسترش یافته است.




به همین دلیل است که تمامی آحاد و اقشار جامعه در عزای سالار شهیدان حضور دارند و در تلاشند هر یک متناسب با وسع خود نقشی در ابا عبدالله(ع) ایفا کنند.

توچال نام قلّه‌ای در شمال استان تهران به بلندای سه هزار و ۹۶۲ متر از سطح دریا است که در ایام دهه نخست ماه محرم تعدادی از ورزشکاران و کوهنوردان تهرانی با حمل و انتقال وسایل میزبانی از سایر کوهنوردان و خانواده‌ها به برپایی ایستگاه صلواتی دربلندترین نقطه از شهر تهران پرداختند.

احتزاز بیرق عزا، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و قرائت زیارت عاشورا نیز دیگر برنامه‌های این گروه را تشکیل داده بود.

هدف و انگیزه این گروه از کوهنوردان ریشه در عبارت «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا » (همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست) دارد.


چرا که در هر دوره‌ای انسان‌ها نقشی دارند که اگر آن نقش را به‌درستی، در لحظه مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همه چیز به سامان خواهد رسید، ملت‌ها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد. در چند سال اخیر گروه‌های مختلف کوهنوردی و ورزشکاران در سایر مناسبت‌های مذهبی چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

این گروه که متشکل از ۱۲ کوهنورد بودند در ایام محرم با حضور در قله توچال ضمن رعایت اصول زیست محیطی و پرهیزاز آسیب رساندن به طبیعت کوهستان توانستند از بیش از ۵۰۰ کوهنورد و خانواده با توزیع چای نذری، نبات و خرما به نیت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا پذیرایی کنند./ایسنا