کد خبر: ۲۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۲۰

رد فرهنگ ایران در چین دیدنی شد

مستند تلویزیونی «شهری بر جاده ابریشم » که در 13 قسمت به تأثیر موسیقی ایران بر موسیقی سنتی چین، مقبره جنوب یو، غذاهای مردم چین،آیین بودا و فرهنگ و آداب آنها پرداخته است ، آماده پخش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا «عبدالکریم بیدخ» نویسنده و کارگردان این مستند در آیین رونمایی از این اثر تلویزیونی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول جریان داشت گفت: این مستند در کشور چین ضبط شده و در قسمت های مختلف آن به تأثیر فرهنگ و هنر ایران بر چین به عنوان کشور محور در جاده ابریشم پرداخته است.

وی افزود: کار تولید این مستند از سال 89 آغاز شد و برای تولید آن 100 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی این مستند تلویزیونی با حمایت حوزه هنری استان خوزستان، اداره تبلیغات اسلامی دزفول و شرکت ال نور چین تولید شده و بزودی برای پخش به شبکه دو سیما تحویل داده می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول نیز در این ارتباط گفت:خ لق یک اثر هنری نشانه وجود یک روح خلاق است که در ارتقای فرهنگ ها و عمق بخشی به فرهنگ های مختلف موثر است.

حجت الاسلام «مرتضی بیگدلی» افزود: فیلم مستند می تواند در کنار درون مایه خود که پرداختن به واقعیات و حقیقت است در راستای آگاهی افزایی وتفکر در خلقت عناصر طبیعی موثر باشد.

وی تولید فیلم مستند را در آینده نگری و فرهنگ آوری جامعه موثر خواند و گفت:ساخت مستند تلویزیونی کاری ارزشمند است که از آقای بیدخ انتظار می رود در خصوص سابقه پربار دزفول و تأثیر آن بر ارتقای سطح فرهنگی منطقه نیز فیلمسازی کند.

« غلامعلی تاج » رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز گفت:فیلم مستند بر پایه واقعیات تاریخی،سیاسی ،اجتماعی و مفاخر جامعه مبتنی است که آغازگر یک حرکت ارزشمند و خلاقانه است .

در این آیین قسمت نخست این مستند پخش شد و توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از نویسنده و کارگردان آن تقدیر شد.