کد خبر: ۲۷۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۴۷

ظریف خطاب به ترامپ: شعار نتانیاهو "جنگ تا آخرین سرباز آمریکایی" است

وزیر امور خارجه در حساب توییتری خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: شعار نتانیاهو جنگیدن تا آخرین سرباز آمریکایی است.
 وزیر امور خارجه در حساب توییتری خود خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: شعار نتانیاهو جنگیدن تا آخرین سرباز آمریکایی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه امروز سه شنبه با انتشار ویدئویی از اظهارات نتانیاهو در حساب  کاربری خود در توییتر نوشت: «آقای ترامپ! آیا می‌دانستید که بنیامین نتانیاهو در سوق دادن ایالات متحده به باتلاق افغانستان نیز مؤثر بود؟ همان باتلاقی که اکنون نمی‌توانید از آن خارج شوید؟ شعار نتانیاهو از سال ۱۹۸۶ تاکنون همواره این بوده: تا آخرین سرباز آمریکایی بجنگ!»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پرده دیگری از نمایش تبلیغاتی خود را علیه ایران اجرا کرد و خواستار فشار بیشتر بر ایران شد و با نشان دادن تصاویری ماهواره‌ای و تکرار ادعاهای بی‌اساس خود، ایران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم کرد.

او در ادامه سناریوسازی خود با این ادعا که ایران توافق هسته‌ای و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را نقض کرده است از کشورهای دیگر خواست تا «به تحریم‌های دونالد ترامپ برای فشار بیشتر بر ایران ملحق شوند.»

وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب هم در توئیتی نوشت:«دارنده تسلیحات هسته‌ای «واقعی» همانند چوپان دروغگو درباره یک سایت تخریب شده ادعایی در ایران، فریاد می‌زند. او و تیم ب، بی‌توجه به خون بی‌گناهان و هفت تریلیون دلار دیگر، فقط به دنبال جنگ هستند.»

ظریف در این توئیت ویدیویی از سخنرانی سال ۲۰۰۲ نتانیاهو در کنگره آمریکا را ضمیمه کرده است. این ویدیو مربوط به تشویق‌های وی برای حمله به عراق در یکی از جلسات استماع کنگره آمریکا در سال ۲۰۰۲ است.

وزیر امور خارجه در توییت دوشنبه شب خود نوشت:« تضمین دادن‌های وی در سال ۲۰۰۲ درباره «بازتاب‌های مثبت» حمله به عراق را به یاد بیاورید. ولی قطعا این بار وی نمی‌تواند از کنار به تماشا بنشیند.»
برچسب ها: ظریف ، ترامپ ، نتانیاهو