کد خبر: ۲۷۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۵

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه،حزب‌الله و حماس

دولت آمریکا همزمان با ادعای آمادگی ترامپ برای گفت وگوی بدون پیش شرط با تهران، تحریم‌های جدیدی علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، حزب الله و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعمال کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مایک پمپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ( ۱۹ شهریور ) در جریان یک نشست خبری اعلام کردند که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه آنچه «گروه‌های تروریستی» می خواند، اعمال کرده است.

منوچین در این نشست خبری اعلام کرد که 15 تن از سران، افراد و نهادهای مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حماس، القاعده و داعش به فهرست تحریم‌های موسوم به مقابله با تروریسم افزوده شده است.
پمپئو نیز گفت که 12 تن از سران گروه‌هایی که از نظر واشنگتن تروریستی هستند، به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده است.

این افراد از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، داعش، شاخه‌های داعش در فیلیپین و غرب آفریقا و تحریک طالبان پاکستان بودند.

پومپئو همچنین مدعی شد که این تحریم‌ها از تراکنش‌های مالی گروه‌های تروریستی جلوگیری می‌کند.

به گفته پومپئو، این تحریم‌ها شرکت‌هایی را که در آموزش‌های تروریستی دخیل هستند نیز شامل خواهد شد.

این تحریم های جدید توسط وزارت‌خانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در آستانه سالگرد یازدهم سپتامبر فرمانی را برای نوسازی و تقویت تحریم‌های واشنگتن در راستای به اصطلاح مبارزه با تروریسم امضا کرد.

پمپئو وزیر خارجه آمریکا در همین حال مدعی شد که ترامپ آماده است بدون هیچ پیش‌شرطی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند.

به گفته منابع خبری ، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز قرار بود در این نشست خبری شرکت کند اما ساعاتی پیش از شروع آن ترامپ خبر داد که او را از سمتش برکنار کرده است./ایرنا