کد خبر: ۲۷۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

رهبر اخوان المسلمین مصر بار دیگر به حبس ابد محکوم شد

دادگاه جنایی قاهره امروز (چهارشنبه) «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین مصر و ۱۰ نفر دیگر از اعضای این جنبش را بار دیگر به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وبه گزارش خبرگزاری رسمی مصر، دادگاه جنایی قاهره رهبر اخوان المسلمین و ۱۰ نفر دیگر را به اتهام "جاسوسی برای حماس"، "افشای مطالب محرمانه علیه امنیت ملی" و "همکاری با گروه های مسلح در داخل و خارج مصر برای انجام عملیات های تروریستی" به حبس ابد محکوم کرد.

«محمد سعد الکتاتنی» رئیس سابق پارلمان مصر و رهبر حزب منحل شده «آزادی و عدالت» شاخه سیاسی اخوان المسلمین از دیگر چهره های سرشناسی بود که امروز حکم ابد برای وی صادر شد.

دادگاه جنایی مصر ۳ نفر دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به ۱۰ سال و دو عضو دیگر این جنبش را به ۷ سال زندان محکوم کرد و حکم به برائت ۶ نفر دیگر داد.

این دادگاه شنبه گذشته نیز ۱۱ نفر از جمله «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین را در پرونده «یورش به زندان ها» و همکاری با نیروهای خارجی برای فراری دادن زندانیان از مرزهای استان "الشرقیه" مصر مجرم شناخت و به حبس ابد محکوم کرد.

این دادگاه برای ۸ نفر دیگر ۱۵ سال زندان و برای ۹ عضو دیگر از اخوان المسلمین حکم برائت صادر کرد.

پیشتر و در چند نوبت از جمله در مرداد و آذر سال گذشته (۱۳۹۷) دادگاه کیفری قاهره «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه را به حبس ابد محکوم کرده بود.

این افراد به اتهام تحریک مردم جهت انجام اعمال خشونت آمیز در خیابان البحر الاعظم، تجمع بدون مجوز، قتل عمد، ارتکاب اقدامات تروریستی، انبار کردن سلاح و مهمات در مکانی موسوم به "دفتر ارشاد"، قدرت نمایی، حمله به مردم، مقاومت مقابل نیروهای دولتی و همچنین آسیب رساندن به اموال عمومی و خصوصی پس از برکناری «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین مصر محکوم شده بودند.

دادگاه کیفری «الجیزه» نیز ماه سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی (شهریور ۹۳) حکم به حبس ابد این افراد داده بود اما دادگاه استیناف این حکم را نقض کرده و دستور به اعاده دادرسی داده بود.

مقام های مصری از سال ۲۰۱۳ اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند.