کد خبر: ۲۷۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰

مقامات نظامی آمریکا وارد شانلی‌اورفا شدند

دو مقام ارشد نظامی آمریکا و هیئت‌ آمریکایی همراه آنها، به بهانه بررسی به اصطلاح منطقه امن در سوریه وارد شانلی اورفا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از آناتولی، استفان تویتی معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا و توماس برگسون معاون فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا به منظور بازدید از مرز سوریه با استقبال هیئتی از اعضای نیروهای مسلح ترکیه وارد فرودگاه گاپ شانلی‌اورفا شدند.

تویتی و برگسون و هیئت‌ آمریکایی همراه آنها که به منظور انجام برخی دیدارهای رسمی در آنکارا به سرمی‌برند، به شانلی‌اورفا سفر کرده و در کاروانی متشکل از ۱۰ خودروی نظامی عازم شهرستان آکچاقلعه شدند.

هنگام عبور این کاروان نظامی تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و انتظار می‌رود تویتی و برگسون در مرکز عملیات مشترک در شهرستان آکچاقلعه با هیئت نیروهای مسلح ترکیه دیدار و گفتگو کنند.

گفتنی است، وزارت دفاع ملی ترکیه ۸ سپتامبر در بیانیه ای بی اشاره به حضور نظامی ارتش آنکارا در سوریه بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق و بر خلاف قوانین بین‌المللی اعلام کرده بود: طبق توافق (آنکارا-واشنگتن) برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، گشت‌زنی‌های زمینی و هوایی مشترک نیروهای دو کشور در این منطقه طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت./مهر