کد خبر: ۲۷۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

آغاز نود و یکمین سال فعالیت بانک ملی ایران و چند خبر دیگر

آغاز نود و یکمین سال فعالیت بانک ملی ایران و چند خبر دیگر در هفته ای که گذشت، بانک ملی ایران نود و یکمین سالگرد تاسیس خود را شاهد بود.

بانک ملی ایران 91 ساله شد

9 دهه پیش آرزوی مردم ایران رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی بیگانگان و جلوگیری از تسلط آنها بر منابع حیاتی و ذخائر کشور با تاسیس یک بانک ملی بود و حالا 91 سال پرافتخار از تاسیس «بانک ملی ایران» و تحقق این آرزوی دیرینه می گذرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، اکنون 91 سال است که از تأسیس بانک ملی ایران می‏گذرد. بانکی که روزگاری تنها در چند گیشه خلاصه می شد و با سرمایه های مردمی راه اندازی شده بود.

این بانک نهادهایی مانند بانک مرکزی، بانک کشاورزی و... را در دل خود داشت که بعدها با تصویب لایحه اساسنامه بانکی و پولی ایران در مجلس، وظایف بانک مرکزی مانند حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور از آن منتزع شد. همچنین با افزایش شعب بانک، بانک فلاحتی یا همان بانک کشاورزی امروزی نیز متولد شد.

بانک ملی ایران امروز  با تکیه بر اعتماد مردمی ، در بسیاری از طرح های توسعه ای، عمرانی و زیربنایی در کشور ایفای نقش می کند و بسیاری از پروژه های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه های روستایی، خانه های بهداشت و ... با حمایت های این بانک برای آبادانی ایران اجرا شده است.

به جرات می توان گفت امروز این نهاد مالی یکی از عظیم ترین و استوارترین بنگاه های اقتصادی کشور است و به اذعان بسیاری از مقامات بلند پایه، بازوی اقتصادی دولت تلقی می شود و نقش آن در اجرای سیاست های توسعه ای کشور انکارناپذیر است.

مشتریان بانک امروز تنها با یک نهاد فعال در حوزه پولی و مالی در ارتباط نیستند، بلکه بانک ملی ایران را در قامت یک سازمان دانش بنیان، عملگرا و تحول خواه مشاهده می کنند و با اعتمادی 91 ساله یاریگر همیشگی این بانک می باشند.

این بانک همواره تلاش کرده تا مشتری مداری را سرلوحه خود قرار داده و ارایه خدمات سهل تر در کوتاه ترین زمان ممکن را برای مشتریان امکان پذیر کند و حالا مشتریان با سامانه های غیرحضوری مانند «بام»، «بله» و «بانک آفیسر» از مراجعه به شعبه بانک بی نیاز هستند.

بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک دولتی با حضور همیشگی خود در تمامی دوران های سخت کشور نظیر جنگ و تحریم اقتصادی سعی در ادای دین خود به ملت شریف ایران داشته و همراه همیشگی دولت و مردم بوده است.

فعالیت های مولد بانک در قالب معاملات بانکی که نشأت گرفته از قوانین بانکداری اسلامی است، سبب توسعه چشمگیر راه اندازی و احیای کارخانجات صنعتی، کشاورزی و تولیدی متعلق به بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی در سال های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است و این بانک ضمن ایفای نقش تعیین کننده خود در سازندگی میهن اسلامی، در راستای اصلاح و استحکام بیشتر ساختار مالی کشور نیز نقش داشته است.

بانک ملی همواره در تلاش است تا در کنار پرآوازه کردن نام خود در نظام بانکی، در عرصه بین الملل و همپای بزرگ ترین بانک های جهان نیز پر افتخار باشد.

 

با «بله»، همه مشکلات حله!

در حالی که چند سال از ایجاد و معرفی اپلیکیشن «بله» با قابلیت پیام رسانی و انجام عملیات بانکی به صورت همزمان می گذرد، اما هنوز هم نمونه مشابه آن وجود ندارد.

 «بله» را می توان یکی از منحصر به فردترین محصولات این بانک در 91 سال گذشته از زمان فعالیتش دانست.

اپلیکیشنی که در طول شبانه روز، نه تنها بسیاری از نیازهای بانکی کاربرانش مانند خرید شارژ، کارت به کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط و ... را برطرف می کند، بلکه فضای مبادله پیام در بستری امن را هم فراهم کرده است.

در روزگاری که پیام رسان های غیربومی فضای تبادل پیام را در کشورمان در انحصار داشتند، «بله» توانست با قدرت بخشی از بازار را در اختیار بگیرد و سپس به تدریج و با معرفی قابلیت های تازه، حجم قابل توجهی از کاربر را به سوی خود جلب نماید.

اکنون «بله» نه تنها یک پیام رسان پرطرفدار است، بلکه از آن می توان به عنوان یک دستیار مطمئن بانکی هم یاد کرد. بسیاری از امور مشتریان بانک ملی ایران با این اپلیکیشن قابل انجام است و حتی مشتریان سایر بانک ها نیز می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

میلیون ها تراکنش موفق مالی، بیش از سه میلیون و 600 هزار کاربر، پیوستن 20 بانک به عنوان مبدا، برگزاری چندین جشنواره برای کاربران و جذب میلیاردها تومان منابع برای انجام امور خیریه، تنها بخشی از افتخارات «بله» است.

«بله» چند زبانه آن قدر خوش درخشیده که بارها در جشنواره ها و همایش ها به عنوان محصول برگزیده انتخاب شده است.

 

اپلیکیشن کانون جوانه های بانک ملی ایران در راه است

کانون جوانه های بانک ملی ایران که هم اکنون از طریق وب سایت در دسترس کاربران است، به زودی تحولی جدی در روند فعالیت خود ایجاد خواهد کرد.

 این روزها بسیاری از کودکان و نوجوانان در حال استفاده از تجهیزات الکترونیکی فراگیر مانند موبایل و تبلت هستند، به طوری که استفاده از این وسایل با محدودیت های ویژه سنی در برخی مدارس نیز رایج شده است.

در چنین شرایطی، بانک ملی ایران نیز که تلاش کرده است به منظور توسعه دانش اقتصادی و بانکی متناسب با سنین زیر 18 سال، محتواهای قابل توجهی را در سایت کانون جوانه ها ارائه کند، تصمیم دارد امکان ارائه این محتواها را در قالبی جدید ارائه دهد.

شکل جدید ارائه این محصولات، راه اندازی اپلیکیشن کانون جوانه های بانک است که در دست تهیه است و بزودی رونمایی خواهد شد.

این اپلیکیشن با قابلیت نصب و استفاده در همه دستگاه های الکترونیکی شامل انواع گوشی موبایل و تبلت، گام جدیدی در راستای توسعه محصولات کانون جوانه های بانک ملی ایران و نیز فراگیری آنها خواهد بود.

همه امکانات کنونی موجود در سایت کانون جوانه ها به همراه بخش های تازه تر متناسب با شرایط روز، در اپلیکیشن این کانون ارائه خواهد شد.

 

موفقیت جهانی همکار بانک ملی ایران در مسابقات ورزشی

 تیم کاتای سبک کیمه نو جمهوی اسلامی ایران با حضور همکار شعبه شهبند ساری بانک ملی ایران نشان برنز دریافت کرد.

رقابت های قهرمانی جهان کاتا 2019 با حضور 166 کاتارو از 29 کشور جهان به میزبانی شهر چونگ جو  کره جنوبی در پنج کاتا (ناگه نوکاتا، کاتامه نوکاتا، جونوکاتا، کیمه نوکاتا، کودوکان گوشین جوتسو) برگزار شد.

عبدالوهاب بردی (همکار بانک ملی ایران) و یاشار روح الله زاده که در مسابقات قهرمانی جودو شرکت کرده بودند، موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز شدند.

سال گذشته عبدالوهاب بردی در نهمین دوره قهرمانی جودوی جهان که در شهر اوبیا ایتالیا برگزار شده بود، با کسب نشان برنز جواز حضور مسابقات امسال را کسب کرده بود.

 

«بحر در کوزه» با موزه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران که خود یک سرزمین غنی از تاریخ است، سال های سال تعداد قابل توجهی از اسناد قدیمی، اشیای دیرینه و آثار هنری فاخر را به صورت پراکنده در خود جای داده بود، تا این که پس از مدت ها توانست آن ها را زیر یک سقف جمع کند.

راه اندازی موزه را شاید بتوان یکی از مهم ترین دستاوردهای سال های اخیر و تحقق یکی از آرزوهای بزرگ 9 دهه گذشته بانک دانست.

این موزه گنجینه ای از آثار تاریخی است که هر کدام فارغ از ارزش مادی، دنیایی از ناگفته ها را به همراه دارد. از نقاشی های قدیمی گرفته تا سنگاب های بزرگ و سکه های کوچک! بخش قابل توجهی از اسناد تاریخی در طول فعالیت بانک ملی ایران نیز در این موزه دیده می شود.

موزه بانک ملی ایران اکنون روزانه پذیرای صد ها علاقه مند به تاریخ این کشور است، اما به طور برنامه ریزی شده نیز تا کنون ده ها سفیر، وزیر، مورخ و دانشمند فعال در این حوزه، توانسته اند آن را بازدید کنند.

این موزه همچنین با برگزاری چندین نمایشگاه مشترک داخلی و خارجی، نقش مهمی در توسعه فرهنگ کشورمان و نیز اعتلای نام بانک ملی ایران داشته است.

موزه بانک ملی ایران در دوره کوتاه فعالیت خود افتخارات متعددی کسب کرده است که از جمله آن ها می توان به کسب عنوان موزه برتر در میان موزه های کشور و نیز موزه برگزیده سال 97 از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در بخش «کودک و نوجوان» اشاره کرد.

 

بازدید امام جمعه تبریز از بانک ملی ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

امام جمعه تبریز در بازدید از بانک ملی ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی گفت: بانک ها خدمتگزاران جامعه اسلامی و بانکداران امین مردم و دولت هستند و این جایگاه بسیار با ارزش است.

آیت الله دکتر آل هاشم از اداره امور شعب بانک در استان آذربایجان شرقی، بانک کارگشایی و دوایر مختلف شعبه تبریز بازدید و با کارکنان و مشتریان شعبه گفت و گو کرد.

وی ضمن تبریک هفته بانکداری اسلامی، از بانکداران خواست با مراجعه کنندگان و شهروندان برخورد شایسته داشته باشند تا حتی اگر امکان برآورده کردن تقاضای مشتری نیز وجود نداشته باشد اما فرد با برخورد شایسته بانکداران با رضایت از بانک خارج شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به بازدید خود از بانک ملی ایران ادامه داد: نکته قابل توجه درباره کارکنان بانک ملی ایران، شادابی آنهاست. شادابی و سرزندگی کارکنان، ارایه خدمات مطلوب تر به شهروندان و مشتریان را به دنبال دارد و نمود این امر در بانک ملی ایران را باید تبریک گفت.

آیت الله دکتر آل هاشم با اشاره به لزوم حفظ ارزش های اسلامی در میان کارکنان به ویژه بانوان عنوان کرد: نکته جالب دیگر در بازدید از این بانک، حجاب مناسب خواهران کارمند بود که ستودنی است. بنده معتقدم اگر خواهران شاغل در ادارات و نهادهای دولتی این مساله را رعایت کنند، فضای بیرون جامعه به خودی خود درست می شود.

همچنین مدیر اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی نیز اولویت های بانک ملی ایران را ارائه مطلوب خدمات بانکی، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در جهت افزایش اشتغال، حمایت از اقشار آسیب پذیر و همچنین افزایش رضایتمندی و تکریم مشتریان عنوان کرد و گفت: بانک ملی ایران سال گذشته در قالب مشارکت های اجتماعی در ساخت سه مدرسه در شهرستان های سراب، میانه و هریس با اداره کل نوسازی مدارس استان مشارکت کرده و اعتبار آنها از محل منابع قرض الحسنه تامین شده است.

عادل غلامی رضایتمندی مردم از بانک ملی ایران را در گرو همدلی و ارایه خدمات شایسته عنوان و اظهار کرد: بانک ملی ایران در اشتغالزایی، تولید و رونق اقتصادی رتبه نخست را در استان آذربایجان شرقی در میان نظام بانکی کسب کرده است. همچنین بانک در احیای واحدهای صنعتی و بخشودگی جرایم و حمایت از تولیدکنندگان استان سهم قابل توجهی دارد.

 

بهره مندی 414 هزار میلیارد ریالی بنگاه های اقتصادی کشور از تسهیلات بانک ملی ایران

سهم واحدهای اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران در پنج ماه ابتدای سال جاری به بیش از 414 هزار میلیارد ریال می رسد.

 این بانک در سال جاری با رویکرد حمایت و کمک به رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور، پرداخت تسهیلات به بنگاه ها را در دستور کار دارد و طی مدت مذکور 675 هزار و 687 فقره تسهیلات به ارزش 414 هزار و 802 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و ... تخصیص داده است.

بر این اساس سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی پنج ماه ابتدای امسال، بالغ بر 26 هزار و 923 فقره به ارزش 11 هزار و 851 میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، هشت هزار و 888 میلیارد ریال تسهیلات در 31 هزار و 79 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر65 هزار و 877 میلیارد ریال تسهیلات در 12 هزار و 492 فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 55 هزار و 860 فقره تسهیلات به ارزش 41 هزار و 937 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین 549 هزار و 127 فقره تسهیلات نیز به ارزش 285 هزار و 25 میلیارد ریال به بخش خدمات و 206 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 224 میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.