کد خبر: ۲۷۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۲

زن جوان با ورود پلیس از دامِ مرد رمال نجات یافت

فرمانده انتظامی زابل گفت: مرد رمالی که با سوء استفاده از اعتماد زنی جوان ۳۳ میلیون تومان وجه نقد از او اخاذی کرده بود در دام پلیس گرفتار شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ احمد ثمره حسینی گفت: در پی مراجعه مردی جوان به پلیس فتا و شکایت از فردی رمال که از همسرش اخاذی کرده بود موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد مردی رمال با سوء استفاده از سادگی و اعتماد همسر جوان شاکی، با ارائه وجهه‌ای موجه از خود، او را فریب داده و به اطلاعاتی از زندگی خصوصی آنها دست پیدا کرده و انتشار این اسرار در فضاهای مجازی را حربه ای برای اخاذی از این زن کرده است.

فرمانده انتظامی زابل بیان داشت: این رمال شیاد در طول یک سال علاوه بر اخاذی مبلغ ۳۳ میلیون تومان وجه نقد، مقداری طلا و وسایل ارزشمند منزل آنها را نیز ناجوانمردانه با این بهانه از او گرفته بود.

وی عنوان کرد: تیم رسیدگی به پرونده با اطلاعات بدست آمده تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز و متهم را در هنگام تردد در سطح شهر زابل دستگیر و در بازرسی از خودروی او یک جلد کتاب دعانویسی و ۲ دستگاه تلفن همراه که یکی آنها متعلق به زن جوان بود کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی ابراز داشت: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که ۴۴ سال سن دارد و به دلیل جرائمی از قبیل جعل عنوان، اغفال، سرقت وکلاهبرداری تحت تعقیب مراجع قضائی بوده و ۲ مرحله نیز برای فرار از قانون نام خود را تغییر داده است.

وی تصریح کرد: افراد دیگری نیز پس از دستگیری این متهم به پلیس مراجعه و اظهار داشتند مورد اغفال او قرار گرفته اند اما به دلیل ترس از آبروی خود تاکنون موضوع را پیگیری نکرده بودند که تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد.

پایگاه خبری پلیس: فرمانده انتظامی زابل با بیان اینکه رمالی، فالگیری و بخت گشایی چیزی جز کلاهبرداری نیست، اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است که به تبلیغات دروغین این گونه افراد توجهی نکرده و مشکلات خود را از طریق مجاری قانونی و با مراجعه به آموزه های دینی پیگیری کرده و سرمایه های زندگی خود را به پای این گونه افراد شیاد نریزند و در صورت هرگونه آگاهی از فعالیت آنان موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.