کد خبر: ۲۷۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۲۳

علامت هایی که می گوید در زندگی مشترک تفاهم کامل دارید

هیچ زن و شوهری نمی‌توانند ادعا کنند در تمام مسائل تفاهم کامل دارند و هیچ اختلافی بین آنها نیست. پس کاملا طبیعی است که در زندگی مشترک اختلاف نظر بوجود بیاید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ البته وقتی اختلافی در زندگی مشترک پیش می‌آید، به معنای شکست رابطه نیست. زیرا عوامل زیادی باعث تداوم زندگی مشترک می‌شوند. با یوکن همراه باشید تا 14 نشانه‌ای که می‌گوید با همسرتان تفاهم دارید را بیان کنیم.

1. به عشق بین‌تان شک ندارید
خود را عاشق همسرتان می‌دانید و مطمئن هستید او هم عاشق شماست. یعنی بابت عشق خودتان نسبت به او و عشق او نسبت به خود هیچ شک و شبهه‌ای ندارید. در زندگی مشترک‌تان احساس خوشبختی و امنیت دارید. هیچ‌وقت به عشق همسرتان شک نمی‌کنید، پس بدانید این نشانه‌ی خوبی است که می‌گوید با هم تفاهم دارید.

2. از چیزهایی خبر دارید که هیچ‌کس جز خودتان نمی‌داند
هر کسی در زندگی رازهایی دارد. زن و شوهری که رازهایشان را با هم در میان می‌گذارند، تفاهم خوبی بین‌شان وجود دارد. صداقت رکن اصلی هر رابطه‌ای است. اما اینکه دوست داشته باشید راز دل را به همسرتان بگویید، به طرف مقابل نشان می‌دهید رابطه‌تان ارزشمند است و آن را جدی گرفته‌اید.

3. از زمان تنهایی‌تان لذت می‌برید
خیلی‌ها بعد از ازدواج هیچ تنهایی و فراغتی ندارند. اگر می‌خواهید رابطه‌ای سالم و پایدار داشته باشید، باید زمانی را به خودتان و علایق شخصی‌تان اختصاص دهید و بدانید چگونه از این زمان لذت ببرید. می‌توانید در این زمان به دیدن خانواده و دوستان‌تان بروید. یا اگر اهل یوگا هستید، در کلاس یوگا شرکت کنید و زمان تنهایی‌تان را با انجام حرکات آرام بخش یوگا پر کنید.

4. تلاش نمی‌کنید همسرتان را تغییر دهید
به شخصیت همسرتان احترام می‌گذارید و سعی نمی‌کنید تغییرش دهید. شاید برخی رفتارها را در همسرتان نپسندید، مثلا از طرز لباس پوشیدنش خوشتان نیاید. اما با این حال عاشقش هستید و این تفاوت‌ها را پذیرفته‌اید. اینکه سعی کنید شخصیت یا ظاهر همسرتان را تغییر دهید، می‌تواند نشان دهنده‌ی نبود تفاهم باشد.

5. علاقه‌مندی‌های مشترکی دارید
همان‌طور که لازم است زمانی را به تفریح و علایق شخصی‌تان اختصاص دهید، قطعا وقتی را هم باید با همسرتان بگذرانید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. داشتن علاقه‌مندی‌های مشترک باعث دوام رابطه‌تان می‌شود. برای مثال، آشپزی در کنار هم یا تماشای فیلمی که موردعلاقه‌ی هر دویتان است، کنارهم بودن را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

6. با هم اختلاف نظر دارید
اگر در زندگی مشترک اختلاف نظری پیش بیاید، هر دو طرف باید به همدیگر گوش کنند. اگر بعد از گفت‌و‌گو هم اختلاف نظر رفع نشد، هیچ اشکالی ندارد. زیرا تنها درمورد مساله‌ای خاص نظر یکسانی ندارید و احساس‌تان نسبت به هم هیچ تغییری نکرده است.

7. مشکلات‌تان را به طور مسالمت‌آمیز حل‌و‌فصل می‌کنید
شاید در طول زمان با اختلافات مالی یا مذهبی مواجه شوید یا حتی درمورد محل سکونت‌تان به اختلاف بربخورید. این مسائل در صورت تفاهم دو طرف قابل حل است. باید با هم صحبت کنید و در نهایت تصمیمی بگیرید که مورد رضایت هر دو نفرتان است. اما یادتان باشد وقتی رضایت دو طرف به دست می‌آید که از روی سازش وارد بحث شوید. همسرتان به پیشرفت‌‌تان کمک می‌کند.
شاید خیلی کلی باشد، اما زوج‌هایی که باهم تفاهم دارند، می‌توانند باعث پیشرفت هم شوند. در هر زمینه‌ای که می‌خواهید پیشرفت کنید، از آشپزی تا تحصیل و ترفیع شغلی، همسرتان باید از تلاش‌هایتان حمایت کند و پشت و پناه‌تان باشد؛ در مقابل شما هم وظیفه دارید همدم و دل گرمی او باشید.

8. با هم درباره‌ی آینده‌تان حرف می‌زنید
اگر زندگی هر دوی شما در یک مسیر باشد، علامت خوبی است. البته اشکالی ندارد دو طرف علاقه‌مندی‌های خاص خود را داشته باشند. مثلا ممکن است شریک عاطفی‌تان عاشق سفر کردن باشد و شما عاشق بچه‌دار شدن. این بدین معنا نیست که با او تفاهم ندارید. اگر قرار است باهم ازدواج کنید اما هیچ تمایلی به صحبت کردن درباره‌ی آینده مشترک‌تان نداشته باشید، نشان می‌دهد انتظارات متفاوتی از ازدواج دارید. پس باید این مساله را جدی بگیرید.

9. در کنار همسرتان خودِ واقعی‌تان هستید
وقتی با شریک عاطفی‌تان تفاهم داشته باشید، می‌توانید در کنار او خودِ خود واقعی‌تان را زندگی کنید. یعنی هر احساسی دارید، از خوشحالی و هیجان گرفته تا غم و عصبانیت، باید بتوانید احساسات‌تان را با او در میان بگذارید و مطمئن باشید عواقب بدی به دنبال ندارد.

10. مجذوب هم هستید
به راحتی می توانید محبت تان را به او نشان دهید. زن و شوهرهایی که باهم تفاهم دارند، محبت شان را از راه های مختلفی چون گرفتن دست هم یا بوسیدن همدیگر، به هم ابراز می کنند. حتی لبخندی که بهم می زنند نشانی از علاقه و صمیمیت در آن وجود دارد.

با خانواده ی همدیگر ارتباط برقرار می کنند
اگر واقعا خانواده ی همسرتان را دوست داشته باشید، نشانه ی خوبی در زندگی مشترک تان وجود دارد. البته همیشه هم این چنین نیست که اگر کسی عاشق همسرش هست، خانواده ی همسرش را هم به همان اندازه دوست داشته باشد. مساله این است که تلاشی برای دوست داشتن آنها بکنید یا نه! هر کسی دارای خانواده است و خانواده ی فردی که می خواهید با او ازدواج کنید تا زمان دوام رابطه تان، در زندگی شما حضور خواهند داشت.

رابطه تان تازگی خود را از دست نمی دهد
یوکن: هر چقدر رابطه مان کهنه تر می شود، ممکن است همانند روزهای اول تازگی و جذابیت نداشته باشد. رابطه می تواند به خاطر درگیری های شغلی، بچه دار شدن و مشکلات زندگی، طراوت خود را از دست بدهد؛ اما زوج هایی که با هم تفاهم دارند، رابطه شان را تازه نگه می دارند. نباید مسئولیت های زندگی مشترک را نادیده بگیرید، اما باید زمانی را به رابطه ی خود و همسرتان اختصاص دهید. یک آغوش گرم در پایان روز کاری می تواند بسیار خوشایند باشد. شاید بعد چند سال از زندگی مشترک فکر کنید دیگر نیازی به محبت کردن های بی وقفه نیست، در حالیکه همیشه باید به دنبال حفظ رابطه تان باشید.

نامزدتان را به فامیل و دوستان خود معرفی می کنید
اگر در رابطه ی درستی قرار گرفته باشید، نباید از اینکه نامزدتان را به آشناها معرفی کنید، خجالت بکشید. پس اینکه او را به فامیل و دوستان معرفی کنید، نشانه ی بسیار خوبی است و این حس را به طرف مقابل می دهد که وارد یک رابطه جدی شده اید. اگر هنوز شریک عاطفی تان را به اطرافیان خود معرفی نکرده اید، از خود بپرسید چه اشکالی در رابطه وجود دارد؟