کد خبر: ۲۷۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۶

جان بولتون به شغل سابقش بازگشت

پس از خروج از کاخ سفید جان بولتون شغل پیشین خود به عنوان رئیس دو کمیته اقدام سیاسی به نام‌های John Bolton PAC و John Bolton Super PAC را با اهدای ۱۰هزار دلار به کمپین انتخاباتی پنج نماینده جمهوری خواه برای انتخابات ۲۰۲۰ از سر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از پایگاه هیل، بولتون، کمیته اقدام سیاسی و سوپر کمیته را با اهداف انتخاباتی و حمایت از کاندیداهای که دغدغه امنیت ملی دارند و کمک به جمهوری خواهان و حفظ کنترل کنگره و تضمین اینکه امنیت ملی و سیاست خارجی اولویت اول انتخاباتی باقی خواهد ماند، تاسیس کرد.  

از سال ۲۰۱۴ کمیته اقدام سیاسی بولتون ۱۵۰۴۵۰۰ دلار به ۲۱۹ کاندیدای فدرال و ایالتی پرداخت کرده و از همان زمان سوپر کمیته نیز  ۶۱۸۳۷۹۷ دلار در حمایت از امنیت ملی هزینه کرده است.

گرومبریج، بخش پردازش داده‌ها در دانشگاه کمبریج به کمیته بولتون اطلاعات لازم در باره شخصیت، گرایشات، افکار و حتی سبک زندگی رای دهندگان که درکل "سایکو گرافیک" خوانده می‌شود را ارائه می‌کند تا تبلیغاتی خاصی برای گروهی خاص در زمان انتخابات انجام شود.

با این اطلاعات سوپر کمیته می‌تواند به حداکثر تاثیرگذاری در منطقه‌ای خاص برای کاندیدای مورد نظر دست پیدا کند.

بولتون در بیانیه‌ خود گفته است: این کمیته‌ها به دنبال ایجاد یک سیاست امنیت ملی مستقل، شفاف و قوی برای آمریکا هستند. تجربه‌ای که  اعضای کنگره دارند به آنها، درک و شناخت جدی از تهدیدهای پیش روی ما از تروریسم بین‌المللی و "رژیم‌های سرکش همچون کره شمالی و ایران" می‌دهد.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به اختلافات بولتون و ترامپ که در نهایت به خروج مشاور امنیت ملی از کاخ سفید شد نشده است. ترامپ می گوید بولتون را اخراج کرده و بولتون مدعی است که استعفا کرده است./ ایسنا