کد خبر: ۲۷۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۳

کتاب‌های نادر در یک مزایده

یک حراجی واقع در شیکاگو مجموعه‌ای از کتاب‌های نادر یک مجموعه‌دار خصوصی را در ماه نوامبر به مزایده می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از آرت دیلی،‌ از مهم‌ترین ‌کتاب‌هایی که در حراجی «‌هیندمن»‌ به مزایده گذاشته می‌شوند، به اولین نسخه‌های آثار چهره‌های برجسته‌ای همچون «چارلز داروین»، ‌«‌اقلدیس»،‌ «‌گالیلئو گالیله»،‌ «جیمز جویس»‌، «آیزاک نیوتن»‌،‌ «جی. کی. رولینگ»‌ و «ارنست شکلتون» می‌توان اشاره کرد. ارزش تمامی کتاب‌های ارائه‌شده در این حراجی بین یک تا یک و نیم میلیون دلار تخمین زده شده است.

به گفته مسئول بخش کتاب‌های حراجی «هیندمن»‌، مجموعه‌ای‌ از کمیاب‌ترین کتاب‌های حوزه‌های علمی، فناوری، ریاضی و آمار،‌ ادبیات و علوم اجتماعی در این مزایده گردهم آورده شده‌اند.

نسخه اول «منشأ گونه‌ها» نوشته «‌چارلز داروین» که‌ متعلق به سال ۱۸۵۹ است از جمله آثاری است که در این حراجی حضور خواهد داشت و قیمت ۱۲۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار برای آن تعیین شده است.

ارزش تقریبی نسخه اول «هری پاتر و سنگ جادو» ‌نوشته «‌جی. کی. رولینگ»‌ متعلق به سال ۱۹۹۷ نیز بین ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار تعیین شده است.

در این بین یکی از نسخه‌های اول «اولیس» ‌نوشته «جیمز جویس» که به تعداد محدود به چاپ رسیده بود با قیمت تقریبی ۱۲۰ هزار تا ۱۸۰ هزار در این مزایده حضور خواهد داشت.

این حراجی از سی و یکم اکتبر آغاز می‌شود./ایسنا