کد خبر: ۲۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۰

زبان فارسی ستون اصلی دیپلماسی عمومی است

رئیس اداره گردشگری زبان فارسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزیر امور خارجه حامی گسترش زبان فارسی است، گفت: یکی از بسترها و ستون‌های اصلی دیپلماسی عمومی به عنوان تسهیل‌کننده سیاست خارجی، گسترش زبان فارسی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «محمدحسین میرزاآقایی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح ٥٠ کرسی زبان فارسی در جهان که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: در وزارت امور خارجه با مشاهده نامه چند ماه قبل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد کرسی های زبان فارسی نگران شدیم ولی با اقدامات به موقع وزارت امور خارجه، نیازهای مادی ارزی حقوق استادان کرسی های زبان فارسی تامین شد.

وی افزود: این مشکلات از طریق دستور معاون اول رئیس جمهوری با حضور دو وزیر علوم، تحقیقات و امور خارجه حل شد.

میرزاآقایی ادامه داد: از نگاه وزارت امور خارجه توجه و اهمیت به زبان فارسی با یک نگاه وسیع تر یعنی نقش گسترش زبان فارسی در حوزه دیپلماسی عمومی دیده می شود.

وی گفت: مخاطبان زبان فارسی در دنیا دریچه ورود فرهنگ و تمدن ایرانی در آن کشورها هستند.

میرزاآقایی خاطرنشان کرد: وزارت علوم بازیگر اصلی گسترش زبان فارسی است و از نگاه وزارت امور خارجه دستگاه وزارت علوم مسئولیت رسمی و اساسی کرسی های زبان فارسی را در دنیا بر عهده دارد.

به گفته این مقام مسئول، سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی مکمل و حامی این جریان هستند.

وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه همواره حامی و تسهیل کننده است اما تمام امور باید با این وزارتخانه هماهنگ باشند تا امنیت و منافع ملی ما حفظ شود.

آیین بازگشایی ٥٠ کرسی زبان و ادبیات فارسی در جهان بعدازظهر امروز - چهارشنبه - با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از استادان زبان و ادبیات فارسی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.