کد خبر: ۲۷۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

امارات: به ائتلاف دریایی آمریکا می پیوندیم

امارات عربی متحده از تصمیم خود برای پیوستن به ائتلافی خبر داد که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد و می‌گوید برای تأمین امنیت تردد دریانوردی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پس از عربستان سعودی، امارات عربی متحده نیز امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد تصمیم گرفته به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

و بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، «سالم الزعابی» مدیر اداره همکاری امنیتی بین‌المللی در وزارت خارجه امارات اعلام کرد: پیوستن امارات به این ائتلاف ، کمک به تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات دریانوردی و تجارت جهانی و نیز تضمین امنیت جهانی انرژی بعلاوه ادامه نقش انرژی در اقتصاد جهانی و سهیم بودن در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دنبال می‌کند.

بنا به این گزارش، آمریکا مدعی است این ائتلاف دنبال حمایت از کشتی‌های تجاری با هدف فراهم کردن دریانوردی ایمن برای تضمین آزادی دریانوردی، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت‌کننده در آن است که امنیت کشتی‌های حرکت‌کننده در آبراه‌ها را تقویت می‌کند.

منطقه عملیاتی ائتلاف آمریکا شامل تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان و خلیج فارس می‌شود.

صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد بود که دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند.

پس از این موضوع، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی طرحی است که تحت آن ائتلاف نظامی بین‌المللی از آبراه‌های بین‌المللی نزدیک ایران و یمن حفاظت کند./فارس