کد خبر: ۲۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۲

چطور والدینم را برای رسیدن به خواسته ام راضی کنم؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که گاهی اوقات به یک موضوعی بسیار علاقه مند هستید اما مادرتان کاملاً مصرانه به شما جواب منفی می دهد. این اتفاق بسیار ناراحت کننده می باشد و شما را کلافه می کند. برای بعضی از افراد این موضوع ته دنیا محسوب می شود اما چه باور کنید چه نه، مادر شما مسائل را از دیدگاه خودش می بیند و نمی تواند با درخواست شما موافقت کند. اما گاهی اوقات می توان از طریق راهکارهایی اصولی مادر را متقاعد کرد و جواب مثبت را از او گرفت. در این بخش ما به شما یاد می دهیم که برای جلب رضایت والدین چه کار کنید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نکات مطرح شده برای جلب رضایت والدین برای دریافت پاسخ مثبت به درخواست شماست و برای هر دوی آنها موثر است اما از آنجا که ارتباط فرزندان با مادر بیشتر است متن را با محوریت درخواست از مادر پیش می بریم.

1. قدردانی خود را به او نشان دهید سپس از او درخواست کنید:
روانشناس در این مورد میگوید :اگر چیزی از من بخواهید و سروصدا راه بیاندازید و تلاش کنید که بگویید لایق آن هستید، حتماً جواب نه خواهید شنید. برای جلوگیری از این کار بهتر است که احساس خوب به مادرتان دهید و به او بگویید که چقدر قدردان زحمات و محبت هایش در گذشته می باشید. سپس درخواست خود را مطرح کنید. جادوی قدردانی باعث ایجاد حس خوب در فرد مقابل می شود که نمی تواند در برابر درخواست شما مقاومت کند.


2. دلایل خود را شرح دهید:
سعی کنید دلایل خود را روی کاغذ برای انجام کار بنویسید. موضوع نوشته شده روی کاغذ از اصلی ترین نکته می باشد. سپس بیش از همیشه فکر کنید و مثال ها و نمونه های خوبی را روی کاغذ بیاورید. می توانید یک سناریو را نیز برای آن طراحی کنید.
اگر مادرتان جواب منفی داد، حتماً مثال هایی را برایش عنوان کنید که فلان کار را انجام داده و به موفقیت رسیده است. سعی کنید که این کار را با نهایت آرامش انجام دهید. در واقع باید کاری کنید که هیچ شک و شبهه ای برای مادرتان به وجود نیاید تا از آن کار جلوگیری نکند.

3. زمان مناسب را انتخاب کنید:
سعی کنید برای رد کردن درخواست و زمان مناسب را انتخاب کنید. اگر مادر شما در حالت استرسی، خسته یا عصبانی است از او درخواست نکنید. به جای آن صبر کنید که شاد و آرام باشید. مثلاً کارهایی مثل امور خانه را انجام دهید.
سپس می توانید درخواست خود را مطرح کنید. مثلا اگر فکر می کنید مادر شما عاشق حیوانات می باشد، می توانید هنگامی که در حال مشاهده حیوانات هستید این درخواست را مطرح کنید زیرا در آن حالت آرامش بیشتری دارید.

4. موضوع را کوچک کنید:
زمانی که از مادر خود درخواستی دارید، سعی کنید درخواست ها را کوچک مطرح کنید. مثلاً اگر می خواهید که یک پرنده خانگی بخرید و مادرتان مخالفت می کند، می توانید سایز پرنده را کاهش دهید و از چیزهای کوچک شروع کنید.

5. اعتماد به نفس او را بالا ببرید:
چه باور کنید چه نه، مادر شما به شدت روی حرف های دیگران حساس خواهد بود. همین طور در مورد مهارت های خود نیز بسیار تاکید دارد. زمانی که در جمع دیگران هستید، سعی کنید مکالماتی را با مادر خود راه بیندازید که باعث افزایش اعتماد به نفس شود.
در نهایت ادب رفتار کنید. این کار باعث می شود که اعتماد به نفس بالا برود و نسبت به داشتن چنین فرزندی احساس افتخار کنید. در نتیجه برایتان سخت خواهد بود که به درخواست شما جواب منفی بدهد.

6. با مادرتان معامله کنید:
سعی کنید در ازای درخواستی که از مادر دارید، به او قول بدهید زیرا قول دادن به مادر به شما کمک می کند که زودتر به مقصد خود برسید. مثلاً به او قول بدهید که در ازای پذیرش این درخواست کارهای خانه را انجام دهید و تضمین دهید که قول خود را حتماً عملی کنید این کار باعث می شود که مادر بیش از همیشه به شما اعتماد داشته باشد و نتواند در برابر درخواست شما مقاومت کنند.

7. اعتبار دریافت کنید:
هنگامی که درخواست های بزرگ از مادر دارید، صبوری کردن رمز موفقیت شما خواهد بود. مثلاً وقتی که تبلت می خواهید یا از او می خواهید که برایتان ماشین بخرد، باید به او ثابت کنید که صبر کافی را داشته باشد. مثلاً می توانید این کار را با انجام دادن مسئولیت های کوچک به سرانجام برسانید یا حتی از قول هایتان کمی بیشتر مایه بگذارید. این کار باعث می شود که اعتبار دریافت کنید.


8. مسئولیت پذیر باشید:
هدف اولیه مادر شما این است که جوان مسئولیت پذیری تربیت کرده باشد. شما نیز می توانید این کار را با انجام دادن کارهای درست به او نشان دهید و زمانی که چیزی می خواهید بیش از حد التماس نکنید.
به جای آن سعی کنید به قول ها و تعهدات خود وفادار باشید و مسئولیت پذیری خود را به او نشان دهید. این کار دقیقا مادر شما را مجاب می کند که جواب مثبت به شما بدهد. مراقب باشید که حرفشان با عملتان مرتبط باشد.

9. مادرتان را مجبور نکنید:
زمانی که درخواستی از مادر خود دارید، سعی نکنید که او را وادار به جواب دادن کنید. به جای آن به او مهلت دهید که فکر هایش را بکند و بعد از آن به شما جواب بدهد. در واقع مثل بچه ها رفتار نکنید و او را در مهلکه نیاندازید. این کار باعث می شود که مادر شما، شما را فردی بالغ ببیند که ادب را رعایت می کند.

10. جواب منفی را به مثبت تبدیل کنید:
اگر جواب منفی است باید در این مورد مهارت داشته باشید که چگونه جواب بله را از او بگیرید. از او بپرسید که چرا با کار شما مخالف است. اگر جواب نامفهوم و مبهمی از رو دریافت کردید، سعی کنید که از او بخواهید تا برایتان توضیح بدهد که چه مسئولیت هایی را باید از خودتان نشان دهید تا جواب بله را از او دریافت کنید و چگونه به او نشان دهید که به اندازه کافی بزرگ شده اید. حواستان باشد که در این موارد نباید سر و صدا به راه بیندازید و غر نزنید تمام این کارها را در کمال آرامش انجام دهید./نمناک