کد خبر: ۲۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

ظریف خبر داد: نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴، چهارشنبه در نیویورک

نشست وزیران امور خارجه ایران و کشورهای عضو ۱+۴ روز چهارشنبه در نیویورک برگزار می‌شود. ظریف خاطرنشان کرد: پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۱+۵ و چه به عنوان میهمان، ضرورتش پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ محمدجواد ظریف در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران ایرانی، با تشریح اهداف سفر خود اعلام کرد: نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ روز چهارشنبه در نیویورک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان این سفر با تعدادی از رسانه‌های معتبر بین‌المللی مصاحبه و با تعدادی از اعضای برخی از اندیشکده‌ها دیدار و رایزنی خواهد کرد، گفت: در جریان این سفر با تعدادی از مقامات شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جمله وزیران امور خارجه عمان، انگلیس و فرانسه دیدار خواهم کرد.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند همزمان تروریسم اقتصادی یا به قول دونالد ترامپ جنگ اقتصادی علیه ایران را ادامه بدهند و فشار حداکثری را دنبال کنند و در عین حال بخواهند پشت میز مذاکره قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیوستن آمریکا به ۱+۴ چه به عنوان ۱+۵ و چه به عنوان میهمان، ضرورتش پایان دادن به جنگ اقتصادی علیه ایران است.

ظریف همچنین اعلام کرد: تشریح شرایط کنونی منطقه و بین‌المللی، پیمان‌شکنی‌های آمریکا و خطراتی که ایجاد کرده و نظرات ما درباره امنیت منطقه از جمله محورهای اصلی سخنرانی رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم مجدد بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا تصریح کرد: تحریم بانک مرکزی نشان‌دهنده استیصال آمریکا است. بانک مرکزی پیش‌تر تحریم شده بود و حالا با عنوانی دیگر دوباره تحریم شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مانع رسیدن غذا و دارو به مردم ایران شوند و حتماً این اقدام، نقض همه تعهدات بین‌المللی است.