کد خبر: ۲۷۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۸
روحانی:

حاضریم از خطاهای گذشته همسایگان بگذريم؛ به سوی همه آنها دست برادری دراز میکنیم / طرحی را درسازمان ملل ارائه خواهیم داد که باهمکاری کشورهای منطقه امنیت خلیج فارس را بوجود آوریم / با شعار و طرح "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" به نیویورک می رویم

روحانی گفت: طرحی را درسازمان ملل ارائه خواهیم داد که ایران باهمکاری کشورهای منطقه می تواند امنیت خلیج فارس را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.
روحانی گفت: طرحی را درسازمان ملل ارائه خواهیم داد که ایران باهمکاری کشورهای منطقه می تواند امنیت خلیج فارس را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رئیس جمهوری ارتش، سپاه و بسیج را سه‌پایه اصلی حفاظت و حراست از انقلاب و کشور عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری صبح یکشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسب ۳۱ شهریور سالروز آغاز دفاع قدس در جوار حرم بنیانگزار جمهور اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به استحکام بخشی ارتش و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ره) تاکید کرد: ارتش، سپاه و بسیج سه‌پایه اصلی حفاظت و حراست از انقلاب و کشور هستند.

رییس جمهور با اشاره به این‌که اگر درایت امام خمینی (ره) نبود دشمن ممکن بود به اهداف شوم خود دست یابد، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما با فرمان امام خمینی (ره)، با وحدت و یکپارچگی و هماهنگی و حضور مردم در همه صحنه‌های نبرد هشت سال در برابر مزدوران و دشمنان اسلام مقاومت کردند، دشمنانی که از سلاح غرب، ایده‌لوژی، شرق، چراغ سبز آمریکا و پول ارتجاع منطقه استفاده می‌کردند، اما ملت بزرگ ایران از هیمنه و سلاح شرق و غرب و پول ارتجاع عرب نهراسید.

وی ادامه داد: جنگ در کنار خسارات بی‌شمار ارزش‌های فراوانی به همراه داشت و به تعبیر رهبری جنگ برای ما گنج آورد. همان مقاومت هشت ساله بود که موجب شد امروز دشمنان برای تجاوز به سرزمین ما به تردید افتاده و موجب پشیمانی آنها شده است و جرات تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران را نداشته و نخواهند داشت.

روحانی با بیان‌ این‌که دشمن به جای جنگ نظامی به تدبیر خود جنگ اقتصادی و تعبیر صحیح تروریزم اقتصادی را آغاز کرده است، تاکید کرد: ملت با ایستادگی، هوشیاری و اتحاد و جهاد در میدان اقتصادی از این تنگه سخت هم عبور می‌کند. همه کارآفرینان، سرمایه‌ گذاران، کارگران، شرکت‌های دانش بنیان و مبتکران سردار و سرباز خط مقدم جنگ در برابر دشمن هستند. ما می‌توانیم با ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور کرده و دشمن را وادار کنیم که در مقابل با سرفرود آورد.

رییس جمهور تاکید کرد: ما اهل ذلت و تسلیم نبوده، بلکه مرد مقاومت و ایستادگی هستیم. ما اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم و اجازه نمی‌دهیم دیگران به مرزهای ما تجاوز کنند. بی‌تردید هدف اول این جنگ اقتصادی نابودی انقلاب اسلامی است، اما این ملت امتحان خود را در برابر عفلقیان و حزب بعث ثابت کرد و امروز نیز این توان را دارد که در برابر دشمنان ایستادگی کند.

او گفت: ما با همه همسایگان دست برادری دراز میکنیم و حتی حاضریم از خطاهای گذشته انها بگذریم .

او افزود: امنیت خلیج فارس دریای عمان و تنگه هرمز درون زاست ونیروهای خارجی می توانند مشکل افرین باشند .

او گفت: طرحی را درسازمان ملل ارائه خواهیم داد که ایران باهمکاری کشورهای منطقه می تواند امنیت خلیج فارس را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

رئیس جمهور شکاف میان ملتهای منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست وبا بیان اینکه با همه همسایگان دست رفاقت دراز می کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می گذریم، تاکید کرد: منطق ما، امنیت درون زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" به نیویورک می رویم.نیروهای مسلح با رهبری امام، وحدت و پشتیبانی مردم 8 سال در برابر دشمنان مقاومت کردند.

با ایدئولوژی شرق، سلاح غرب و پول ارتجاع منطقه جنگ را به ما تحمیل کردند، اما مردم از هیمنه و سلاح غرب و شرق نترسید

امروز دشمنان جنگ اقتصادی و در حقیقت تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران برگزیده اند

هر جا آمریکا وارد شد، بازیگر امنیت زدا بود؛ چه افغانستان و چه خلیج فارس

هر جا نیروهای مسلح ایران حاضر شد، امنیت زا شد؛ چه در عراق و چه در سوریه و لبنان

همیشه خواهان برادری و صلح با کشورهای منطقه بوده ایم و قدرتها بدنبال تاراج آنها

حضور نیروهای خارجی در منطقه برای امنیت انرژی و صلح خطر آفرین است

نسبت دادن حوادث منطقه به ایران، تکرار دروغ های اثبات نشده قبلی است

اگر واقعا دنبال امنیت منطقه هستند، از منطقه فاصله بگیرند