کد خبر: ۲۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۲

افاضلی: مشکل استقلال نداشتن تمام‌کننده است

کارشناس فوتبال در مورد دربی 90 و شرایط دو تیم در این بازی صحبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هومن افاضلی در خصوص شرایط دربی گفت: فکر می‌کنم با توجه به چیزهایی که از این دو تیم دیده بودیم و همینطور در هفته‌های اول لیگ دیده بودیم بازی متفاوتی نبود و شرایط بازی تحت تاثیر استرس زیادی بود که بر آن حاکم بود. استقلال کار را بهتر شروع کرد و تمرکز بیشتری داشت از لحاظ ذهنی با شرایط بهتری وارد زمین شد. آنها با 5 هافبک و یک مهاجم سایه که به میانه زمین اضافه می‌شد یعنی در مجموع با 6 نفر وسط زمین را از 4 نفر پرسپولیس سعی داشتند بگیرند و در ابتدا هم در این کار موفق بودند.

فکر می‌کنم نقطه کلیدی بازی لحظه ای بود که پنالتی گرفته شد و بعد از آن با وجود اینکه نیمه اول بازی به سمت تعادل رفت، در نیمه دوم پرسپولیس هافبک ها را به هم نزدیک کرد 4 هافبک در کانال مرکزی برتری نفری را از استقلال گرفت و بازی را در دست گرفت. هر دو تیم برای گل زدن شانس داشتند ولی پرسپولیس گل زد و در فوتبال هر کسی از موقعیتش استفاده کرد برنده ‌می‌شود. بازی نزدیکی بود و استقلال با این نتایج به نظرم وقتش رسیده به خودش بیاید و شرایطش را تغییر دهد.

وی در مورد مشکل استقلال گفت: اولین چیزی که می‌بینم این است که استقلال کسی را ندارد تا توپ را وارد دروازه کند و این یک اشکال بزرگ است. استقلال در بقیه موارد به نظرم مشکل خاصی ندارد و موقعیت به اندازه کافی دارد. چند نکته کوچک در این تیم است که با تمرین برطرف می‌شود و به نظرم بزرگترین مشکل خط فوروارد این تیم است و نمی‌دانم امکان اضافه کردن بازیکن را در این مقطع دارند یا نه.

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: استقلال پتانسیل خوبی دارد. در خط میانی و خط حمله کسری بازیکن دارد ولی با بهتر شدن اوضاع همین تیم می‌تواند در بین 3-2 تیم اول لیگ باشد. کیفیت در استقلال دیده می‌شود و به نظرم می‌آید این نتیجه نگرفتن‌های پشت سر هم تیم را از لحاظ ذهنی به هم می‌ریزد و این چیزی است که باید در استقلال برطرف شود و تیم را به آرامش برسانند.

افاضلی در مورد اینکه اگر دیاباته در زمین بود ممکن بود شرایط استقلال در دربی فرق کند یا نه، گفت: به نظرم می‌آید خارجی های استقلال هیچ کدام اولا تطبیق با فضای فوتبال ما ندارند. خود استراماچونی هم این مشکل را دارد و دومین مساله اینکه یک سری واقعیت‌ها در فوتبال است که نمی‌توانیم تغییر دهیم.

در حال حاضر بازیکن خارجی با قیمت یک میلیون دلار نمی‌توانیم بگیریم و بازیکن خارجی زیر این مبلغ خیلی کم یاب است. ضمن اینکه پولی که به بازیکن می‌دهند در میانه راه افرادی هستند که آن را بالا می‌برند و به همین دلیل بازیکن خارجی بعید است جواب دهد.

وی در مورد اینکه نبود یک دستیار ایرانی در کادر استقلال چقدر به این تیم ضربه زده، گفت: طبیعتاً شناخت از لیگ و شرایط فوتبال ما و بازیکنان می‌تواند تاثیرگذار باشد ولی از لحاظ فنی حتی دستیار ایرانی هم حضور داشته باشد سرمربی استقلال بعید است به او اتکا کند و کادری که با خودش آورده کارشان را انجام می‌دهند.

سرمربی استقلال در مورد عملکرد پر انتقاد حسینی و گل‌هایی که در 4 هفته گذشته خورده گفت: فکر نمی‌کنم حسینی شرایط بدی داشته باشد. مجموعه استقلال شرایط خوبی ندارد و این روی عملکرد گلر هم تاثیر می‌گذارد. در بازی دیروز نمی‌توانم بگویم گل تقصیر حسینی بود. او زاویه را درست تنگ کرد ولی ضربه با بدشانسی به تیرک خورد و در برگشت با برخورد با او وارد دروازه شد.

افاضلی در مورد پرسپولیس هم گفت: یکی از دلایلی که پرسپولیس عملکردش نسبت به 2 بازی ابتدای فصل بهتر بود این بود که برگشتند به سیستم زمان برانکو و این چیزی بود که بازیکنان به آن عادت دارند و خیلی به آنها کمک کرد تا وظایف‌شان را بهتر درک بکنند و فکر می‌کنم کم کم کالدرون شناخت بهتری از تیم و بازیکنان پیدا می‌کند و متوجه می‌شود از هر کس در کدام پست و با چه شرح وظایفی استفاده کند بهتر نتیجه می‌گیرد./ایلنا