کد خبر: ۲۷۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۲

نخستین عمل بازسازی کامل صورت در جهان

نخستین عمل جراحی بازسازی کامل صورت با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، امروز (۲ مهرماه) در بیمارستان شریعتی تهران انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دکتر محمد بیات رئیس مرکز تحقیقات جراحی‌های فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه این عمل جراحی گفت: عمل بازسازی کامل صورت با استفاده از تکنولوژی‌های نوین بر روی یک بیمار حدود ۳۵ ساله در بیمارستان شریعتی انجام شده است.

وی ادامه داد: تقریبا تمام ناحیه صورت بیمار به علت تصادف از بین رفته بود و هیچ امکانی برای بازسازی با استخوان خود بیمار وجود نداشت.

بیات اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ترکیبی شامل نرم افزاز بازسازی صورت، نویگیشن، چاپگر سه بعدی و ساخت پروتز اختصاصی اقدام به مداوای صورت این بیمار شده است.

رئیس مرکز تحقیقات جراحی‌های فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این عمل جراحی فک، ناحیه گونه، اوربیت و بینی بیمار با استفاده از روش‌های نوین بازسازی شده است.

وی ادامه داد: ساخت پروتز اختصاصی بیمار در مرکز تحقیقات جراحی‌های فک و صورت دانشگاه و با همکاری شرکت دانش‌بنیان طب دیجیتال انجام شده است.

بیات با اشاره به اینکه تقریبا تمام امکانات مورد نیاز این عمل جراحی داخلی است، گفت: امکاناتی مانند چاپگر سه بعدی، طراحی، تولید و استفاده اطلس و نویگیشن، داخلی هستند و فقط نرم‌افزار، داخلی نمی‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اینگونه عمل‌های جراحی در منطقه انجام می‌شود؟ گفت: انجام اینگونه اعمال جراحی در منطقه بسیار محدود است. بیات ادامه داد: اینگونه اعمال جراحی در حال حاضر در کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی انجام می‌شود و ما موفق به کسب این دستاورد شدیم.

 وی گفت: در حال حاضر این عمل جراحی به صورت جامع فقط در بیمارستان شریعتی انجام می‌شود و بیماران از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. بیمار، زن حدود ۳۵ ساله‌ای است که به علت تصادف تقریبا ناحیه صورت خود را از دست داده و اکلژن دندان وی به هم ریخته و فک بالا هم جابجا شده بود که توسط پزشکان مورد بازسازی کامل صورت قرار گرفت./ایرنا