کد خبر: ۲۷۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۷۶
علم‌الهدی:

برخلاف کشورهای دیگر، ما آغاز جنگ را جشن می‌گیریم نه پایان آن را / نذر اطعام را به موکب‌های اربعین بدهید

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت:هفته نیروی انتظامی با سالگرد دفاع مقدس مقارن شده است؛‌ یعنی آن نمایه‌ای که از ایثار دفاع مقدس مردم سابقه دارند بایستی در سیمای ایثارگری‌های نیروی انتظامی مشاهده شود.

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت:هفته نیروی انتظامی با سالگرد دفاع مقدس مقارن شده است؛‌ یعنی آن نمایه‌ای که از ایثار دفاع مقدس مردم سابقه دارند بایستی در سیمای ایثارگری‌های نیروی انتظامی مشاهده شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه حرم رضوی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: از ایثارگری‌های خالصانه غیوران و دلیرمردان نیروی انتظامی از مراحل فرماندهی تا کارگزاری، کمال تشکر را داریم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی بزرگترین محور قدرت از نظر اتکای مردم در جریان‌های مختلف زندگی اعم از مسائل امنیتی و سایر گرفتاری‌ها و نقطه امید است. وجود عزیران خدمتگذار نیروی انتظامی در منظر مردم این است که حرکت اتومبیل‌های آنها در خیابان‌ها برای مردم ما یک ابزار آرامش بخشی است. آن هنگامی که افراد در خانه خودشان آرمیده‌اند و از داخل ساختمان این شعاع گردان‌های روی اتومبیل به چمشان آنها می‌خورد خواب راحت و آرامی دارند.

وی افزود:هم شما بزرگواران غیور و دلاورمردان باید قدر این نعمت را بدانید و هم ما وظیفه داریم از این اثرگذاری شکرگذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: هفته نیروی انتظامی با سالگرد دفاع مقدس مقارن شده است؛‌ یعنی آن نمایه‌ای که از ایثار دفاع مقدس مردم سابقه دارند بایستی در سیمای ایثارگری‌های نیروی انتظامی مشاهده شود.

وی افزود: در مساله سالروز دفاع مقدس نکته‌ای را باید عرض می‌کردم اما هفته گذشته توفیق ادای وظیفه نداشتم لذا امروز عرض می‌کنم. همه جا در همه کشورهای دنیا رسم است سالروز جنگ را جشن می‌گیرند اما سالروز پایان جنگ چون جنگ ویرانگر است و تلخ است و وقتی تمام شد جشن می‌گیرند که از ویرانی، کشتار، خسارت، درد و داغ نجات پیدا کردند اما در نظام مقدس ما سالروز پایان دفاع جنگ گرفته نمی‌شود بلکه سالروز آغاز جنگ را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس برای ما بنیان عظیم سازندگی، عزت و راهبرد آموزشی است. شما بعد سه نسل تابلوی شفافی از رزمنده دفاع مقدس می‌بینید و حججی در صحنه دفاع از اهل بین ظهور پیدا می کند. دفاع مقدس برای ما نقطه سرآغاز آموزشی و راهبردی مقاومت و عزت است.

علم‌الهدی خطاب به نیروی انتظامی گفت: وقتی سالروز دفاع مقدس را مردم پشت سر می‌گذارند و هفته نیروی انتظامی فرا می‌رسد مردم می‌خواهند نمایه آن رزمنده را در ایثارگری و فداکاری شما ببینند؛ لذا شما عزیزان وارث هشت سال دفاع مقدس هستید و نماد رزمنده ۸ سال دفاع مقدس هستید. این موقعیت خود را در عرصه مسئولیت احساس کنید چرا که مردم ما به شما به همین چشم نگاه می‌کنند.

وی افزود: ما خوشبختانه پیرو مکتبی هستیم که سراپای آن در طی بیش از ۱۴۰۰ سال مالامال از راهبرد مقاومت است و قیام سید الشهدا(ع) نمایشگاه مقاومت اهل بیت است که چهل منزل حرکت کردند. امروز روز شهادت جانگداز حضرت رقیه و حجت قیام امام حسین(ع) است. امروز بعد ۱۴۰۰ سال قیام عاشورا راهبرد ساز است.

وی ادامه داد: برادران ما با توجه به تمهیدات سعی کنند حتما در راهپیمایی شرکت کنند و باید به موکب‌ها کمک کرد. شمایی که نذر امام حسین دارید و نذر اطعام دارید از طریق ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها برسانید./ایلنا