کد خبر: ۲۷۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۰۸

حمل و نقل آینده‌نگرانه با ون برقی Canoo +عکس

شرکت جدید Canoo اولین ون و خودرو برقی خود را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ استارتاپ خودرو الکتریکی Canoo، که پیشتر با نام EVelozity شناخته می‌شد، به تازگی از نخستین خودرو برقی خود که یک ون است رونمایی کرد و امیدوار است تا از سال ۲۰۲۱ شروع به ساخت تعداد محدودی از آن کند. Canoo یک ون کاملا برقی است و با اجاره ماهیانه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که این هزینه علاوه بر اجاره، شامل سرویس‌ها، شارژ و بیمه نیز می‌شود.

طراحی اصلی این خودرو توسط Richard Kim صورت گرفته، مردی که سرپرستی تیم طراحی BMWهای سری i۳ و i۸ و همچنین خودرو Faraday Future را در سال ۲۰۱۷ بر عهده داشت. او Canoo را خودرویی معرفی می‌کند که بسیاری از مردم به آن نیاز دارند برخلاف سایر خودروهای الکتریکی که در رده کراس‌اورها یا خودروهای اسپورت قرار دارند. در این مدل تنها بر روی فضای داخلی کافی تمرکز شده است.

تقریبا تمام کابین خودرو با شیشه پوشانده شده و قسمت‌های جلویی و انتهایی خودرو ظاهری یکسان دارند. درون آن صندلی‌های نیمکتی منحنی شکل قرار گرفته که با روکشی از چرم پوشانده شده‌اند. دو صندلی جلویی نیز قابلیت چرخش دارند تا در مقابل سرنشینان پشتی قرار گیرند.

به گفته Canoo تمامی سخت افزارهای مورد نیاز برای راننده خودکار (Autonomous Driving) در آن قرار خواهد گرفت اما نمونه‌ای که در تصویر موجود است دارای پدال‌ و فرمان است. در زیرِ این خودرو از یک پلتفرم ماژولار استفاده شده که حداقل در دو مدل خودروی دیگر از این کمپانی استفاده خواهد شد. این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با قدرتی برابر ۳۰۰ اسب بخار بوده که با باتری ۸۰ کیلووات ساعتی خود می‌تواند مسافتی معادل ۴۰۲ کیلومتر را با هربار شارژ طی کند./خبرآنلاین