کد خبر: ۲۷۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

طرح آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت که طبق گزارش وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طرح آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است .
محمد خدابخشی با اشاره به جلسه عصر امروز (دوشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه با حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای ارائه گزارش در خصوص فروش نفت و روند اجرای پروژه‌های مربوط به تولید آن گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در خصوص فروش نفت، طرح آمریکایی‌ها برای به صفر رساندن فروش نفت ایران با شکست مواجه شده است و کماکان این محصول به فروش می‌رسد.

وی افزود: بر اساس گزارش آقای کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت تمامی طرح‌های فازهای پارس جنوبی به غیر از فاز ۱۱ در دریا و ۱۰ در خشکی به پایان رسیده‌اند؛ همچنین فاز ۱۱ پارس جنوبی تعیین تکلیف شده و شرکت پترو پارس  مسئولیت آن‌را بر عهده گرفته است.

نماینده مردم الیگودرز با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، ادامه داد: تولید نفت از غرب کارون در حال حاضر ۳۵۰ هزار بشکه در روز است که تا پایان سال این میزان به ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند، همچنین پروژه راه‌بردی گوره جاسک با مبلغ یک و ۸ دهم میلیارد دلار در حال انجام است و تمام لوله مورد نیاز این طرح و همچنین تمامی ۵۰ عدد پمپ آن از سازندگان ایرانی تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: برای عقد قراردادهای توسعه‌ای با شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های بین المللی مذاکراتی در حال انجام است، همچنین بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط آقای کرباسیان نگهداری و افزایش برداشت ۳۳ پروژه توسط پیمانکاران صد در صد ایرانی انجام می‌شود، مبلغ کل این طرح یک و ۶ دهم میلیارد دلار برآورد شده است که جبهه کاری گسترده‌ای برای پیمانکاران و سازندگان تجهیزات ایرانی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به بررسی موادی از طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت یافت تا با اعمال بازنگری در طرح نقطه نظرات خود را بر روی مواد و بندهای مختلف آن ارائه کند تا در کمیسیون مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

منبع:ایسنا