کد خبر: ۲۷۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

همکاری مشترک ایران خودرو با استارت‌آپ‌ها/ موتور ملی ای.اف.پلاس در راه است

با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، تکنولوژی‌های نوین را در تولید محصولات به کار خواهیم گرفت.

منصور منصوری امروز در حاشیه گردهمایی فن‌آورانه صنایع، دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌های صنعت خودرو با بیان این که با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ به صورت مستقیم همکاری خواهیم کرد، گفت: ساپکو به عنوان صاحب و مالک معنوی دانش فنی تولید برخی قطعات به ویژه در بخش قطعات راهبردی مانند قوای محرکه، دانش کسب شده را برای تولید در اختیار سازندگان قرار خواهد داد.

وی از تولید موتور ملی ای.اف پلاس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اقدامات توسعه‌ای در قوای محرکه صورت گرفته که قرارداد برای تولید قطعات آن در میز دوم خودکفایی وزارت صمت با قطعه سازان منعقد شده است. با تامین و تولید این موتور شاهد کاهش مصرف سوخت متوسط یک لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خودرو خواهیم بود.

منصوری ضمن انتقاد از طرح برخی مسایل درباره تشکیک در قراردادهای میز دوم خودکفایی گفت: قراردادهایی که در این میز منعقد شد مربوط به قطعات توسعه‌یافته‌ای است که قبلا اقدامی برای داخلی سازی آن صورت نگرفته است.

وی در ادامه گفت:‌ نیازمندی‌های شبکه تامین ایران خودرو در برخی از قطعات و یا مواد اولیه با راهکارهای داخلی سازی آن اعلام شده است. با داخلی‌سازی این قطعات ضمن کاهش ارزبری و رفع مشکلات ناشی از تحریم، روند تولید پایدار با کاهش ریسک‌های تامین همراه خواهد بود.
مدیرعامل ساپکو از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها دعوت کرد تا با حضور در شرکت ساپکو و بازدید از نمایشگاه دائمی ساخت داخل سبب تسریع در فرآیند کسب دانش فنی تولید قطعات پیشرفته و های تک در زنجیره تامین ایران خودرو شوند.

وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت دولت و ارکان تصمیم‌گیر جامعه برای تحقق برنامه‌های داخلی‌سازی تولید، گفت: امیدواریم در روز پایانی گردهمایی شاهد عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها باشیم تا بتوانیم خودروهای جدید را مطابق با تکنولوژی روز تولید کنیم. 
 
گفتنی است،‌ ساپکو در حاشیه این گردهمایی،‌ نیازمندی های خود را با نگاه ماژولار و در ۵ مگاماژول اصلی بدنه و مکانیزم ها، برق و الکترونیک،‌ شاسی و تعلیق، تزئینات و قوای محرکه و همچنین‌ مواد اولیه و قالب در معرض دید قرار داده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برای داخلی‌سازی آن دعوت به همکاری کرده است.

منبع:خبرآنلاین