کد خبر: ۲۷۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۴

صادقی: 100 آقازاده و آقا با رانت از بورس تحصیلی برخوردار شده اند

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که ۱۰۰ آقازاده و آقا با رانت از بورس تحصیلی برخوردار شده‌اند، گفت: رئیس قوه قضاییه با فسادعلمی در دانشگاه‌ها برخورد کند که زمینه ساز فسادهای دیگر است.

محمود صادقی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه در توضیح سوالش از وزیر علوم درباره صدور احکام بورسیه تحصیلی گفت: بیش از سه سال از طرح این سوال می گذرد اما هنوز تبعات آثار زیان بار مربوط به استفاده از بورسیه‌ها گریبانگیر آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور است. این که امروز نمایندگان در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده ۲۴ را درباره ایجاد زمینه جهت استخدام‌های خارج از روال عادی و قانونی حذف کردند بدان معنا است که مجلس با تبعیض و رانت مخالف است.

وی با اشاره به مصوبه سال ۶۴ درباره اعزام دانشجو به خارج از کشور گفت: طبق این مصوبه اعزام دانشجو به خارج از کشور برای ادامه تحصیل منوط به شرکت در آزمون سراسری اعزام بود که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شد با این روال هر کسی حق برابر برای شرکت در رقابت علمی را داشت تا از امتیاز بورسیه برخوردار شود درباره مربیان هم باید حداقل سه سال سابقه خدمت داشته و حدنصاب امتیاز جدول ارتقا را کسب کرده و شرایط فعلی هم وجود داشت.

صادقی یادآور شد: متاسفانه در دولت گذشته در سال ۸۵ روال قانونی اعزام به هم خورد، مطابق تصمیم شورای مرکزی بورس تصمیم به عدم برگزاری آزمون گرفته شد و داوطلبان را خودشان انتخاب می‌کردند روال این بود که از بین دانشجویان نمونه در رشته‌های خاص افراد انتخاب شوند.

منبع:ایسنا