کد خبر: ۲۷۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۸۳

خالکوبی‌های عجیب روی صورت زنان میانماری

یکی از قبایل میانمار در گذشته بخاطر وجود یک رسم عجیب برای این که دختران در نظر مردها زشت جلوه کنند، روی صورتشان خالکوبی می‌کردند.




















وقتی زل می‌زند به لنز دوربین و پک عمیقی به پیپ می‌زند، خوب می‌داند که چرا هر چند وقت یک‌بار سوژه عکاس‌ها می‌شود. دلیلش واضح است؛ برای راز حک‌شده روی صورتش!

هم برای او و هم برای بقیه زنان دور و برش که همگی از یک قبیله بودند، خیلی عادی است که هر چند وقت یک‌بار برای عکاس‌های مختلف ژست بگیرند و گاهی وقت‌ها هم لبخندهای تصنعی بزنند.

او عضو یکی از قبایل میانمار است که طبق یک سنت قدیمی برای اینکه در نظر مردان زشت جلوه کند، تمام صورتش خالکوبی شده است.

سال‌ها پیش در میان مردم این قبیله، افسانه‌ای سینه به سینه نقل می‌شده که براساس آن پادشاهی باستانی دختران قبیله را می‌دزدد تا با آنها ازدواج کند؛ برای همین دختران قبیله در سن 12 تا 14 سالگی با تصاویر غریبی روی صورتشان مواجه می‌شدند که برایشان خالکوبی شده بود. بزرگان قبیله باور داشتند دخترانشان هرچه بیشتر زشت شوند، احتمال ربوده‌شدن آنها کمتر خواهد بود.

این سنت قدیمی در سال 1960 به دستور مقامات میانمار متوقف شد و بر مبنای آن چهره هیچ دختر جوانی نباید بر اساس سنت‌ها خالکوبی می‌شد اما یادگاری این رسم قدیمی هنوز در صورت زنان کهنسال میانماری باقی مانده و با چین و چروک‌های صورتشان عجین شده است.

این تصویر از مجموعه 50 تایی بهترین عکس‌های جهان با موضوع «زن» انتخاب شده و توسط «یه پیا سوا هیانگ» ثبت شده است.

منبع:ایسنا