کد خبر: ۲۷۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۴

قاضی خطاب به وکیل متهم پرونده بانک ملت: برای شما متأسفم

قاضی پرونده بانک ملت در واکنش به طفره رفتن وکیل متهم ردیف اول از پاسخ به سؤال دادگاه گفت: برای شما که ۳ دهه قضاوت کردید و باید وکیل حق باشید، متأسفم.

در ادامه چهارمین جلسه محاکمه علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت که در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد، قاضی موحدی اقرارنامه فلاحتیان و برادرانش را مبنی بر پذیرش بدهی ۳۵۱ میلیون درهمی به بانک ملی قرائت کرد و خطاب به وکیل متهم اظهار کرد: موکل شما در اقرارنامه رسمی بدهی را پذیرفته و متعهد شده تا ۱۰ مهر سال ۹۷ آن را به حساب بانک ملت کارسازی کند. آیا این اقرارنامه را قبول دارید؟

وکیل متهم پاسخ داد: قبول ندارم زیرا در شرایط خاصی گرفته شده است.

قاضی گفت: این برای من اقرار صریح است. شما اگر قبول ندارید می‌توانید بروید و اقدام حقوقی کرده و آن را ابطال کنید.

رئیس دادگاه همچنین از وکیل متهم سوال کرد: شما به عنوان یک قاضی با سابقه و وکیل دادگستری بررسی کردید ببینید شرکتی که به موکل شما تسهیلات داده، اجازه چنین کاری داشته است یا خیر؟

وکیل پاسخ داد: در زمان تحریم‌ها این اتفاق افتاده است.

قاضی گفت: بحث ما حقوقی است. نه سیاسی است و نه امنیتی. سوال این است که شرکت مینیون اجازه دادن تسهیلات داشته است یا خیر؟

وکیل فلاحیتان جواب داد: مدیران آن شرکت باید جواب بدهند که اجازه پرداخت تسهیلات داشتند یا خیر.

قاضی در واکنش گفت: نمی‌خواهی جواب بدهی. شما وکیل هستی باید زوایای مختلف پرونده را مطالعه و از موکل خود دفاع کنید. اگر پرونده را کامل نخوانی و نتوانی دفاع کنی، مدیون هستی. سوال ما روشن است و واقعاً و انصافاً از شما که ۳ دهه قاضی بودید، تعجب می‌کنم که جواب نمی‌دهید. سوال این است که حق داشته است تسهیلات بدهد یا خیر؟

وکیل پاسخ داد: شما وقتی برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنید، اساسنامه بانک را مطالعه می‌کنید ببینید اجازه دارد وام بدهد یا نه؟

قاضی موحدی خطاب به وکیل متهم فلاحتیان گفت: واقعاً برای شما متاسفم که نمی‌خواهید جواب بدهید. ما این را در سابقه شما لحاظ می‌کنیم. ۳۰ الی ۴۰ سال قضاوت کردید و الان باید وکیل حق باشید. سوال ما این است که آیا شرکت اجازه داشته تسهیلات بدهد یا خیر؟

وکیل بار دیگر در پاسخ گفت: از خود مدیران آن شرکت باید سوال شود.

این بار قاضی موحدی پاسخ داد: تشخیص با دادگاه است که از چه کسی سوال کند. اگر به سوال جواب ندهی برایت منفی خواهد بود و حتماً نیز در رأی خواهم آورد. از منشی دادگاه می‌خواهم که بنویسد بارها سوال شد اما وکیل متهم جواب نداد.

وکیل در پاسخ گفت: من سوال را متوجه شدم اما می‌گویم مگر وقتی برای دریافت تسهیلات به بانک می‌رویم، اساسنامه‌اش را مطالعه می‌کنیم؟

قاضی موحدی گفت: شما حقوقدان هستید و کتمان می‌کنید و از این کار شما تعجب کردم. شما باید به سوال دادگاه جواب بدهید.

وکیل در جواب اظهار کرد: اختیار داشته‌اند که تسهیلات داده‌اند.

منبع:تسنیم