کد خبر: ۲۷۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۰

هشدار کردها درباره "فاجعه انسانی قریب الوقوع" در سوریه

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کردند، مناطق شمال شرق سوریه در آستانه یک "فاجعه انسانی قریب‌الوقوع احتمالی" است.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، نیروهای سوریه دموکراتیک در بیانیه خود آوردند: تمام شواهد و داده‌های میدانی و لشگر کشی طرف ترکیه‌ای در مرزها دال بر این هستند که مناطق مرزی ما در معرض حمله ترکیه با همکاری مخالفان مسلح مزدور ترکیه قرار خواهند گرفت.

طبق این بیانیه، این حمله به دلیل اینکه مناطق مرزی مملو از جمعیت هستند منجر به خونریزی در بین هزاران غیرنظامی بی‌گناه خواهد شد.

براساس این بیانیه، نیروهای کرد سوریه از جامعه جهانی و تمام کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواستند به مسؤولیت خود عمل کنند و مانع از بحران انسانی قریب‌الوقوع احتمالی شوند زیرا این نیروها با آنها و در کنار یکدیگر علیه داعش جنگیده‌اند و همکاری داشته‌اند.

در این راستا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر با توجه به تحولات میدانی شمال شرق سوریه به خصوص در معرض خطر قرار گرفتن غیرنظامیان در هرگونه عملیات نظامی احتمالی از تمام طرف‌ها خواست نهایت خویشتنداری را به خرج دهند.

گوترش بار دیگر بر لزوم حمایت از جان غیرنظامیان،‌ زیرساخت‌های مدنی در تمام شرایط و تضمین انتقال کمک‌های انسانی به طور مداوم و بدون هیچ‌گونه مانع‌تراشی به غیرنظامیان نیازمند تاکید کرد تا تلاش‌های سازمان ملل و شرکایش در زمینه انسانی متوقف نشوند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین مکررا تاکید کرد، هیچ راه حل نظامی برای درگیری‌ها در سوریه وجود ندارد و تنها راه حل مستدام در این کشور تلاش از طریق روند سیاسی طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است.