کد خبر: ۲۷۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۸

ترکیه آغاز عملیات در سوریه را به اعضای دائم شورای امنیت اطلاع داد

دولت ترکیه به سفیر واشنگتن در آنکارا و چهار کشور دیگر عضو شورای امنیت سازمان ملل درباره آغاز عملیات نظامی خود در شمال سوریه اطلاع داده است.

عصر امروز (چهارشنبه) به فاصله کوتاهی بعد از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، یک رسانه ترکیه‌ای گزارش داد که آنکارا به سفیر آمریکا در ترکیه درباره آغاز این عملیات خبر داده است.

شبکه «سی‌ان‌ان‌ تُرک» در خبری فوری گزارش داد که دولت ترکیه سفیر واشنگتن در آنکارا را در جریان آغاز عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه قرار داده است.

بعد از انتشار این خبر، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که سفرای هر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل در آنکارا را احضار کرده و آنها را در جریان جزئیات عملیات جدید در سوریه قرار داده است.

ساعتی پیش «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در صفحه توئیتر خود از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

آغاز عملیات نظامی ترکیه چند روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد.

اردوغان امروز در پیام توئیتری خود نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود: ‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم. 

منبع:فارس