کد خبر: ۲۷۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۹

ترفند عجیب برای کلاهبرداری از مسافران مترو

مردی که با ترفندی خاص از مسافران مترو کلاهبرداری می‌کرد، با هوشیاری یک مسافر به دام افتاد.
روز سه‌شنبه درگیری در یکی از ایستگاه‌های متروی تهران رخ داد و فردی از طرف مقابل دعوا به اتهام جعل و کلاهبرداری شکایت کرد و به‌همین‌دلیل متهم از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش شرق، با استعلام سوابق متهم مشخص شد او فردی سابقه‌دار است که پیش‌تر نیز به اتهام هک و جعل دستگیر و روانه زندان شده بود. این متهم به مسافرانی که پای دستگاه خودپرداز مستقر در ایستگاه‌های مترو بودند، مراجعه و بیان می‌کرد سقف برداشت روزانه‌اش از عابربانک پر شده و احتیاج به ۲۰۰ هزار تومان پول نقد دارد. متهم با طرح این موضوع از شهروندان درخواست می‌کرد اجازه دهند مبلغ مورد نظرش را از کارت خود به کارت آن‌ها منتقل کند و سپس آن‌ها این پول را به‌صورت نقدی با گرفتن پول از دستگاه عابربانک به او دهند.

شاکی توضیح داد: وقتی حرف‌های این مرد را شنیدم، اشکالی در کمک به او ندیدم، اما هوشیاری به خرج دادم و شماره کارت خالی‌ام را به او دادم تا ۲۰۰ هزار تومان را به آن منتقل کند. می‌خواستم این‌طور مطمئن شوم او آن مبلغ را واقعا واریز می‌کند، اما وقتی آن مرد کار انتقال پول را انجام داد، فهمیدم به‌جای ۲۰۰ هزار تومان فقط ۲۰ هزار تومان به حساب من ریخته است و درخواست داد کل مبلغ را به نقدی بپردازم. این‌طور بود که با هم درگیر شدیم.

پرونده با مشخص‌شدن این موضوعات به مرجع قضائی ارسال شد و در حال حاضر تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. سرهنگ سعید عطااللهی، رئیس‌پلیس متروی تهران، با تأیید این خبر گفت: متهم با این شیوه و شگرد از شهروندان زیادی کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی به شهروندان هشدار داد: به‌دلیل ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو و عجله برای رسیدن به مقصد و تراکمی که در سالن‌ها هست، حتما به پشت سر خود توجه کنید تا در دام جیب‌بر‌ها نیفتید، چون آن‌ها با فهمیدن رمز عابربانک می‌توانند حساب‌تان را بعد از دزدیدن کارت خالی کنند.

او ادامه داد: به‌هیچ عنوان به افرادی که درخواست وجه نقد در قبال انتقال کارت به کارت را مطرح می‌کنند، اطمینان نکنید و مطمئن باشید با توجه به وجود دستگاه‌های پوز در مراکز تجاری هیچ احتیاجی به پول نقد نیست و حتی امکان دارد این کارت برای کلاهبرداری از سوی این اشخاص به کار برود تا آن‌ها بتوانند همه پول موجود در کارت مورد نظرشان را در کمتر از ۲۴ ساعت خارج کنند. در این صورت امکان اینکه پای شما به یک پرونده باز شود، نیز وجود دارد. حتما توجه داشته باشید همیشه سارقان و کلاهبرداران در کمین هستند.