کد خبر: ۲۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

روایت قهرمان وزنه برداری از شب حادثه زلزله کرمانشاه

حافظ قشقایی وزنه‌بردار ایران که در مسابقات جهانی تایلند مدال کسب کرده، در مصاحبه با خبرآنلاین از شب حادثه زلزله کرمانشاه و عمق فاجعه آن گفت.

حافظ قشقایی قهرمان وزنه برداری که موفق شد در مسابقات جام جهانی تایلند در وزن 55 کیلو گرم پس از 42 سال مدال بگیرد اهل دالاهو است. او درباره شب زلزله کرمانشاه گفت:« ما اهل دالاهو هستیم و فاصله ما با سرپل ذهاب 45 کیلومتر است. دالاهو به خاطر وضعیتی که داشت و اطرافش با کوه های بلند احاطه شده، آسیب کمتری نسبت به سرپل ذهاب و قصرشیرین دید ولی خب بازهم عده ای از مردم درگیر آسیب های زلزله هستند. 

مثلا خانه خود ما در زلزله آسیب دید که البته چیز مهمی نبود. در شهرستان سرپل ذهاب وضعیت بدتر بود که البته من چند ماه است نرفتم آنجا. من خودم هم چون تا به حال زلزله ندیده بودم شوکه شده بودم.بعد از زلزله ما چشم انتظار پس لرزه ها بودیم و رفتیم داخل شهر ولی خیلی از عمق فاجعه در سرپل ذهاب اطلاع نداشتیم چون همه مسیرهای ارتباطی بسته شده بود. 

خانواده مادری من اهل سرپل ذهاب هستند ولی نتوانستیم با آنها ارتباط بگیریم و تازه فردا عمق فاجعه و میزان آسیب دیدگی مردم را فهمیدیم. خانه دایی های من خراب شده بود و تا چند ماه داخل چادر و کانکس بودند و حتی به مدت یک سال برای زندگی به یک استان دیگر هم رفتند. امیدوارم که برای مردم هیچ جای دنیا چنین اتفاق تلخ و ناراحت کننده ای رخ ندهد. ما خیابان هایی را می رفتیم که سال های قبل کلی خاطره خوب از آن ها داشتیم ولی دیدم با خاک یکسان شده اند.آن صحنه های بد همیشه در ذهنم می ماند.»

منبع:خبرآنلاین