کد خبر: ۲۷۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

عضو کمیسیون امنیت ملی: پایه‌های تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرو ریخته/ کشور رو به بهبودی خواهد بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن اینکه معتقد است پایه‌های تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فرو ریخته، گفت: تحریم‌ها هر اثری می‌خواسته بر اقتصاد کشور بگذارد، قبلا گذاشته و از این پس شرایط کشور رو به بهبودی خواهد بود.

ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تحریم‌‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای، گفت: معتقدم پایه‌های تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران فرو ریخته است و آمریکایی‌ها آخرین هربه‌های خود برای تحریم‌ها را به‌کار می‌برند.
 
وی همچنین با اشاره به میانجی‌گری رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس برای انجام مذاکره ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: نحوه بیان درخواست مذاکره و ملاقات از سوی نخست وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه نشان می‌دهد که اینها کاملا از اثرگذاری تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران نا امید شده‌اند.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس اضافه کرد: هم آمریکایی‌‌ها و هم رهبران کشورهای فرانسه و انگلیس دریافته‌اند که با تحریم و فشار نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به اقدامی، حتی  مذاکره بکنند.
 
نانواکناری با بیان اینکه تحریم‌ها هر اثری می‌خواسته بر اقتصاد کشور بگذارد، قبلا گذاشته و از این پس شرایط کشور رو به بهبودی خواهد بود، تصریح کرد: روند شاخص‌‌های اقتصادی نشان می‌دهد که با توجه به تحریم‌‌های یک‌جانبه علیه ایران، نمادهای اقتصادی و توسعه‌‌ای، مثبت است و شاهدیم که ثباتی در حوزه اقتصاد در حال شکل‌گیری است.
 
تحریم‌‌های یک‌جانبه علیه ایران، نمادهای اقتصادی و توسعه‌‌ای، مثبت است

نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس  با تأکید بر اینکه نحوه برخورد غربی‌ها برای متقادعد کردن ایران به مذاکره نشان می‌دهد که آنها از تحریم‌ها نا امید شده‌اند، افزود: خودشان هم به این نکته پی برده‌اند که تحریم نمی‌تواند تأثیری در روند برخورد دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها از از رفتار وقیحانه‌ گذشته‌شان در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب، از ملت ایران عذرخواهی نکنند، باب مذاکره‌ای با آنها از سوی جمهوری ایران باز نخواهد شد.

منبع:نامه نیوز