کد خبر: ۲۷۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰

جهانگیری: کارنامه دولت روحانی قابل دفاع است/ رسانه ها باید با آزادی بیان کار کنند

معاون اول رئیس جمهوری گفت: رسانه بر سیاست‌گذاری، اجرای سیاست و پذیرش سیاست‌ها تاثیر مستقیم دارد. قدر نقد را بدانیم، به هر حال نقد حتی از نوع تندش برای سیاست‌گذاران سرمایه و فرصت است؛ ما نمی خواهیم رسانه‌ها از دولت تعریف و تمجید کنند. رسانه‌ها باید نقاد دولت باشند.
«اسحاق جهانگیری» روز پنجشنبه در همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور، اظهار کرد: در همه جوامع رسانه جایگاه مهمی دارد و رسانه ها چشم، گوش و زبان مطالبات مردمند. شکل دهی به افکار عمومی کار رسانه است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل رسانه بر سیاست گذاری اجرای سیاست ها و پذیرش سیاست ها تاثیر مستقیم دارد. قدر نقد را بدانیم، به هر حال نقد حتی از نوع تندش برای سیاست گذاران سرمایه و فرصت است.

جهانگیری یادآور شد: اطلاعات دقیق از اوضاع کشور در این دوره توسط رسانه ها انجام می شود ما نمی خواهیم رسانه ها از دولت تعریف و تمجید کنند رسانه ها باید نقاد دولت باشند.

وی با بیان اینکه با بی اخلاقی به جایی نمی رسیم، افزود: آنجایی که می تواند فساد را کم کند رسانه ها باید با آزادی بیان کار کنند و اگر خبرنگاری به صورت مستند فسادی را افشا کرد از او حمایت کنیم.

جهانگیری گفت: هر چه نقش دولت در اقتصاد بیشتر باشد فساد هم بیشتر است. اگر به رسانه ها نقش مستقل بدهیم می تواند مانع فساد شود. بنابراین نباید اجازه دهیم هیچ رسانه ای تعطیل شود و تلاش کنیم رسانه ها از حالت زیان دهی خارج شوند.

وی اظهار کرد: تلاش زیادی می شود که بگویند دولت ناکارآمد است وقتی این موضوع تکرار می شود خود مسئولان هم باورشان می شود که نا کارآمد هستند، در این جا رسانه می توانند با انتشار حقایق عملکرد دولت این ذهنیت را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: کارنامه دولت تدبیر و امید با افتخار در مقایسه با دولت های قبل قابل دفاع است. وقتی دولت اصلاحات تحویل دولت احمدی نژاد شد برداشت از میدان مشترک قطر برابر بود وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم برداشت قطر دوبرابر شده بود.

جهانگیری گفت: اکنون ما از قطر در میادین مشترک گاز بیشتر برداشت می کنیم و شاید تا پایان سال به ۶۰۰ میلیارد متر مکعب برسد.

منبع:ایرنا