کد خبر: ۲۷۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۵

ثبت رکورد سنگین‌ترین روز عملیات اربعین/ خروج ۲۴۰ هزارنفر از کشور طی ۱۲ ساعت

فرمانده قرارگاه مرکزی اربعین ناجا از خروج ۲۴۰ هزار زائر اربعین از کشور از بامداد امروز تاکنون خبرداد.

سردار محسن فتحی زاده گفت: امروز یکی از سنگین‌ترین روزهای عملیات اربعین را پیش رو داشتیم و مرزهای شلمچه، چذابه و مهران از تراکم جمعیتی بسیاری برخوردار بودند. به دلیل محدودیت‌هایی که برای انتقال زائران از مرز به شهرهای عتبات عالیات وجود دارد، شاهد کندی تردد در این مرزها هستیم بنابراین توصیه کردیم زوار در شهرهای مسیر و یا موکب‌ها استراحت کرده و مدتی صبر و تحمل داشته باشند تا پس از کاهش تراکم بتوانند به راحتی از مرزها عبور کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به لحاظ محدودیت‌های حمل و نقل که در مرزهای شلمچه و چذابه به وجود آمده، با کندی تردد مواجه شدیم و مسئولان درصدد هستند با همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها، این مشکل را مرتفع کنند؛ از سوی دیگر ناچار شدیم زائران را در موکب ها اسکان دهیم تا در آن سوی مرز کمتر معطل شده و دچار مشکل نشوند.

براساس اعلام سایت پلیس، فرمانده قرارگاه مرکزی اربعین ناجا تصریح کرد: به دلیل تراکم جمعیت، امکان تردد در مرز چذابه وجود نداشته و همین امر موجب شده تا اختلالاتی در این امر به وجود بیاید به همین منظور از زائران خواستیم در مراکز اقامتی و موکب‌ها استراحت کنند تا وقتی شرایط آماده تر شد به سفر خود ادامه دهند.

فتحی زاده همچنین به تراکم جمعیت در مرز مهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای بامداد امروز تا این لحظه ۲۴۰ هزار نفر موفق به عبور از مرزهای چهارگانه شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر از مرز مهران؛ ۵۷ هزار زائر از مرز شلمچه، ۳۱ هزار نفر از مرز چذابه و مابقی از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

منبع:ایسنا