کد خبر: ۲۷۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

پاسخ تند ترکیه به تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه آنکارا

وزارت امورخارجه ترکیه جمعه شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه آنکارا اعلام کرد: به اقدامات واشنگتن علیه ترکیه پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا با گروهک‌های تروریستی که خطری برای امنیت ملی هستند، مقابله می‌کند.

در این بیانیه آمده است: نباید کسی نسبت به این موضوع تردید کند که ترکیه به هرگونه اقدامات علیه خود، پاسخ خواهد داد.

به دنبال تهدید وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم های شدیدتر علیه ترکیه، ارزش لیر در مقابل دلار یک درصد کاهش یافت.

«استیون منوچین» جمعه شب به ترکیه هشدار داد: واشنگتن در مرحله کنونی به دنبال فعال کردن تحریم‌ها علیه آنکارا نیست، اما رئیس جمهوری در حال ارائه مجوز تحریم‌های سخت علیه ترکیه است.

در همین راستا، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه گذشته در پیامی توئیتری دولت ترکیه را تهدید کرد، در صورتی که این کشور اقدامی در سوریه انجام دهد و از خطوط قرمز مد نظر وی فراتر رود، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.

اردوغان جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح" که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌هایی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

روابط واشنگتن و آنکارا مردادماه ۹۷ و در نتیجه بازداشت کشیش «اندرو جانسون» که بیش از ۲۰ سال در ترکیه زندگی و در شهر ازمیر در حبس خانگی بود، رو به تیرگی گذاشت.
در آن زمان ترامپ، ترکیه را تهدید کرد که این کشور را به صورت جدی تحریم خواهد کرد و تعرفه های زیادی بر واردات کالاهای ترکیه ای وضع می کند، امری که در آن زمان نیز موجب کاهش شدید ارزش لیر در برابر دلار شد.