کد خبر: ۲۷۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

پاسخ فوری دولت عراق به ضرب الاجل مرجعیت عراق

دولت عراق در پاسخ به ضرب الاجل مرجعیت عراق برای پیگرد عاملان تیراندازی به تظاهرات کنندگان از تشکیل یک کمیته عالی تحقیق و بی طرف برای شناسایی و مجازات عاملان کشتار تظاهرات کنندگان خبر داد.

 دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق روز شنبه بیانیه‌ای درباره «کمیته عالی تحقیق» مربوط به وقایع همراه با تظاهرات اعتراض آمیز اخیر در این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در پاسخ به خطبه روز جمعه مرجعیت دینی و به منظور تکمیل تحقیق‌های جاری، دولت یک کمیته عالی تحقیق را تشکیل داده است که مرکب از وزارتخانه‌های ذیربط، دستگاه‌های امنیتی و نمایندگانی از شورای عالی قضایی، مجلس نمایندگان و کمیسیاری حقوق بشر است تا به نتایج عینی و مشخصی دست یابد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، دفتر نخست وزیر عراق افزود: این کمیته قصد دارد عاملان (عاملان کشتار و خونریزی در جریان اعتراضات اخیر) را به دستگاه قضایی ارجاع دهد تا عادلانه مجازات شوند و تعقیب، بازداشت و  دادرسی و محاکمه  آنها فارغ از هر گونه وابستگی و مواضعشان بی طرفانه صورت گیرد.

شیخ «عبدالمهدی الکربلایی» امام جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق در نماز جمعه روز جمعه این شهر با قرائت بیانیه‌ای تاکید کرد باید ظرف مدت معین و برای مثال دو هفته عوامل کشتار تظاهرات‌کنندگان اعتراضات اخیر مشخص و تعقیب قضایی شوند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اعتراضات هفته اخیر در بغداد و چندین استان دیگر و کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از معترضان و نیروهای امنیتی کشف عاملان و تعقیب و مجازات قضایی آنان را خواستار شد. 

منبع:فارس