کد خبر: ۲۷۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

3 اشتباه بزرگ که اغلب بیماران در تقابل با خانواده های خود مرتکب می شوند

صحبت کردن درباره بیماری همیشه باعث ناراحتی است و هیچ فردی از شرح دادن شرایط دشوار خود لذت نمی برد. اما گاهی بیمار با دریافت هم حسی از سوی اطرافیان و دلداری آنان حس بهتری نسبت به خود پیدا می کند. افزون بر این ها خانواده های بیماران نیز نیاز دارند درباره شرایط بیمار اطلاعاتی داشته باشند. برخی اوقات بیماران با رفتارهای ناآگاهانه و اشتباه خود باعث ناراحتی و رنجش اطرافیان می شوند.

معمولا صحبت کردن با خانواده در مورد موضوعات ناراحت کننده دشوار است اما گاهی این موضوعات می توانند باعث شوند خانواده با درک بهتری از شرایط به بیمار کمک بیشتری کنند. در ادامه به بررسی 3 اشتباه رفتاری بزرگ می پردازیم که اغلب بیماران در قبال خانواده های خود مرتکب می شوند.

دروغ گفتن برای دلداری دیگران

یک اشتباه بزرگ که بسیاری از بیماران مرتکب می شوند این است که درباره نرخ بهبودی یا سلامتی خود اغراق می کنند. اغلب این کار با هدف کاهش نگرانی اطرافیان است اما در نهایت نتیجه ای منفی خواهد داشت. تصور کنید یک فرد به اطرافیان خود دروغ می گوید و جزئیات سلامتی خود را پنهان می کند، پس از مدتی این مخفی کاری باعث می شود با عود کردن بیماری، اطرافیان از بیمار دلگیر شوند یا حتی متوجه وخامت اوضاع نشده و تصور کنند همه چیز رو به راه است.

سکوت و صحبت نکردن

بحث در مورد سلامتی شما با خانواده می تواند بسیار مهم باشد. به خصوص که احتمالاً آنها سؤالات زیادی می پرسند. شما ممکن است بخواهید ضعیف به نظر نرسید و در نتیجه سکوت کنید اما این اشتباه است. باید سکوت خود را بشکنید و با دیگران صحبت کنید. انزوا و صحبت نکردن با دیگران به مرور باعث می شود دچار افسردگی شوید و آن طور که می توانید در روند درمان موفق نباشید.

این تقصیر شما است که من بیمار هستم زیرا ژنهای شما را به ارث بردم!

گفتن جمله مذکور می تواند یک بمب احساسی را منفجر کند. بمبی مخرب که افزون بر دلگیری والدینتان به آنان احساس گناه شدیدی می دهد. مقصر دانستن خانواده برای سلامتی به هیچ وجه نمی تواند شما را به لحاظ روابط با اعضای خانواده بهبود بخشد یا سلامتی شما را تضمین کند.  در حالی که علم به ما می گوید ما می توانیم پیش بینی های ژنتیکی را برای برخی از چالش های سلامتی به ارث ببریم اما بهتر است فراموش نکنیم خوراکی هایی که می خوریم، نوع ورزش و یا استرس و بسیاری دیگر از موارد نیز در سلامتی ما موثر است و مقصر دانستن کامل خانواده بی انصافی است.

منبع:انتخاب