کد خبر: ۲۷۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۶

درخواست وزیر کشور از زائران ایرانی: اقامت خود را در عراق کوتاه کنید

وزیر کشور گفت: پیش‌بینی ما برای سال جاری سفر حداقل سه میلیون زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین بود، اما در حال حاضر فقط بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مستحضر هستید که تعدادی زیادی نیز بدون ثبت‌نام در سامانه، به سمت عتبات عالیات عزیمت می‌کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی طی مصاحبه‌ای در مرکز فرماندهی و مانیتورینگ اربعین حسینی، با اشاره به آخرین وضعیت تردد و سفر زائران حسینی به کربلای معلی گفت: بالاترین رکورد سفر زائران ایرانی در ایام اربعین به کربلا مربوط به سال ۹۶ است که در این سال حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلا مشرف شدند.

وزیر کشور تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری سفر حداقل سه میلیون زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین بود، اما در حال حاضر فقط بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مستحضر هستید که تعدادی زیادی نیز بدون ثبت‌نام در سامانه، به سمت عتبات عالیات عزیمت می‌کنند.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای حمل و نقل زائران اربعین گفت: در حوزه حمل و نقل ۸ هزار دستگاه اتوبوس به همراه حدود ۵ هزار کامیون در صورت لزوم پیش‌بینی کردیم و این دستگاه‌ها در هر دو طرف مرز مستقر هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به دلایل مسدود شدن چند ساعته مرزها طی روزهای اخیر، بیان داشت: به سبب باریک بودن جاده منتهی به شهر نجف در عراق ما نمی‌توانیم تعداد ماشین‌های زیادی را ارسال کنیم چرا که این کار ترافیک جاده را افزایش می‌دهد و دلیل بسته شدن چند ساعته مرزها طی روزهای اخیر هم این است که بار ترافیکی در جاده‌های منتهی به نجف بسیار سنگین است و راه سه ساعت و نیمه بعضا تا ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد.

وزیر کشور با اشاره به تعداد موکب‌ها در عراق گفت: بیش از دو هزار موکب در عراق داریم که هیچ مشکلی در فرآیند خدمات‌رسانی آن‌ها وجود ندارد؛ همچنین با توجه به گرمای هوا مشکلاتی در خصوص توزیع آب وجود داشت که این مشکلات حل شد.

رحمانی‌فضلی ضمن تقاضا از زائران ایرانی برای اینکه تا حد امکان اقامت‌شان را در عراق کوتاه کنند، تصریح کرد: از اول محرم تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق رفته‌اند که از این تعداد فقط ۸۰۰ هزار نفر برگشته‌اند یعنی در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ زائر ایرانی در عراق حضور دارند؛ چنانچه این نسبت در دو الی سه روز منتهی به روز اربعین ادامه یابد، زائران عزیز ایرانی در بازگشت خود دچار مشکل می‌شوند.

منبع:میزان