کد خبر: ۲۷۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۳

برترین خوراکی ها برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

با فرا رسیدن پاییز و ورود به فصل سرما بسیاری از افراد در معرض بیماریهایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا قرار دارند. اما می توان با برخی از داروهای طبیعی نرخ ابتلا به این نوع بیماری ها را تا حد زیادی کنترل کرد.

برخی از خوراکی ها می توانند سیستم ایمنی بدن را  تقویت کنند. بسیاری از ما با ویتامین C به عنوان یکی از قوی ترین داروهای ضد سرماخوردگی آشنایی داریم. اما فارغ از ویتامین C برخی دیگر از ویتامین ها نیز در درمان سرماخوردگی موثرند.

البته پیش از تصمیم گیری برای درمان آنفولانزای خود با روشهای مختلف بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. با این وجود می توانید با برخی از روشهای ساده با بیماری خود مبارزه کنید. این روشها شامل استفاده از برخی از خوراکی های ساده است:

ویتامین D

دکتر بری بیل متخصص تغذیه و سلامت در خصوص ویتامین D می گوید: "ویتامین D نقش مهمی در کمک به سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروسها قبل از اینکه در معرض عفونت های حاد قرار گیرد دارد." به کفته وی  بهتر است که افراد در طول ماه های سرد سال ویتامین D بیشتری مصرف کنند تا اطمینان حاصل شود که در طول سال به میزان کافی ویتامین دریافت می کنند.

 مصرف مکمل های ویتامین D خطر ابتلا به عفونت های تنفسی را کاهش می دهد. به جای یک مکمل ، می توانید از مواد مغذی که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند استفاده کنید.غذاهای سرشار از ویتامین D مانند قارچ ، زرده تخم مرغ ، ماهی های چرب و محصولات غنی شده با ویتامین D مانند شیر گیاهی و غلات را شامل می شوند.

پروبیوتیک

بسیاری از متخصصان تغذیه می گویند که یكی از مزایای پروبیوتیك ها این است كه  به سالم ماندن روده شما كمك می كنند. مطالعات نشان می دهد پروبیوتیک سیستم ایمنی بدن شما را با استفاده از یك برنامه سلامت عمومی بدن بهبود می بخشد.  پروبیوتیک ها با حمایت از باکتری های خوب مورد نیاز در روده به ایجاد یک بیوم روده سالم کمک می کنند.

زردچوبه

مقدار مصرف حدود 500 میلی گرم زردچوبه در روز می تواند به مبارزه با بیماری هایی مثل سرماخوردگی کمک کند. این ریشه قوی در خانواده زنجبیل ضد سرماخوردگی و آنفولانزا است و کارکردی خیره کننده در درمان شما دارد.زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب سراسر بدن نیز کمک می کند. این ماده دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی متعددی است که نه تنها با سرماخوردگی، بلکه با انواع سموم محیطی ، آلاینده ها ، مواد شیمیایی ، استرس های جسمی ، مکانیکی و روانی ، قند خون بالا ، آسیب UV ، تشعشعات و سیگار کشیدن نیز مبارزه می کند.

منبع:انتخاب