کد خبر: ۲۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۲

۷ کلید جدید برای رسیدن به موفقیت!

موفقیت به افراد برگزیده تعلق ندارد؛ موفقیت متعلق به شماست، اگر بخواهید به دنبال آن بروید.
موفقیت به افراد برگزیده تعلق ندارد؛ موفقیت متعلق به شماست، فقط باید به دنبال آن بروید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

هفت کلید موفقیت که زندگی انسان را تغییر می‌دهند عبارت‌اند از:

۱. جرأت انجام کار را داشته باشید.

دیل کارنگی می‌گوید: «کسی به بعیدترین نقطه می‌رسد که می‌خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی‌شود».

آیا جرأت انجام کار‌های غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن‌ها هستند که شما را پرورش می‌دهند و به شما آن چیزی را نشان می‌دهند که باید به آن تبدیل شوید.

شهامت داشتن به معنای فقدان ترس نیست، نمی‌گوییم نترس، بترس و اقدام کن! افراد با جرأت هم می‌ترسند، ولی هرگز تسلیم نمی‌شوند و نمی‌گذارند ترس آن‌ها را فلج کرده و از اقدام کردن منع کند. وقتی افراد از انجام کار‌های بزرگ و چالش برانگیز فرار می‌کنند و ترجیح می‌دهند در محدوده امن خود بمانند، پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود.

شروع کنید و جرأت داشته باشید. از محدوده امن و راحتی خود دورتر بروید و خودتان را رشد دهید. کار‌ها و فعالیت هایتان را افزایش دهید، انتظاراتتان را بیشتر کنید و قوه تصور و خیالتان را تقویت کنید.

۲. نرخ شکست خود را دوبرابر کنید

توماس جی. واتسون می‌گوید: «می خواهید فرمولی برای موفقیت به شما بدهم؟ خیلی ساده است. نرخ شکست خود را دو برابر کنید. شما به شکست به عنوان دشمن موفقیت می‌نگرید. ولی اصلاً اینطور نیست. شاید شکست شما را دلسرد کند یا شاید از آن چیزی یاد بگیرید. پس پیش بروید و اشتباه کنید. هر کاری می‌توانید بکنید. چون باید به یاد داشته باشید که آنجا جائی است که موفقیت را خواهید یافت».

شکست به هیچ وجه نقطه مقابل موفقیت نیست بلکه بخشی از آن بوده و در مسیر موفقیت قرار دارد. شما نمی‌توانید بدون گذر از شکست‌ها به موفقیت برسید. وقتی در کاری شکست رو تجربه می‌کنید به این معنی است که هنوز موفق نشده اید، هیچ دلیلی ندارد که آن را دوباره امتحان نکنید فقط به این دلیل که قبلا امتحان کرده و موفق نشده اید.

اگر می‌خواهید موفق شوید باید شکست بخورید. هیچ کس با چند شکست کوچک موفق نمی‌شود. بعد از تنها سه بار شکست خوردن، اولین کسی نخواهید بود که موفق می‌شود. باید شکست بخورید، شکست، شکست و شکست. شکست راه رسیدن به موفقیت است. آنقدر باید زمین بخورید تا راه رفتن را یاد بگیرید.

۳. از خواسته خود استفاده کنید.

وینسنت تی. لمباردی می‌گوید: «تفاوت بین یک فرد موفق و دیگران عدم توانایی یا کمبود دانش او نیست، بلکه نخواستن اوست».

آرزو کلمه دیگری برای خواستن است. برای موفق شدن باید بیشتر از هر چیز دیگری آرزوی موفق شدن داشته باشید. افراد موفق قویتر یا لزوماً باهوشتر از دیگران نیستند، ولی آرزوی آن‌ها بیشتر است. آن‌ها آرزوی فراوانی برای تحقق اهداف‌شان دارند. آیا شما هم آرزو‌های فراوانی دارید؟ بدون آرزو، انگیزه رسیدن به هدف را نخواهید داشت.

ایده آل گرایی را کنار بگذارید! راز بزرگ موفقیت این است که " مرحله به مرحله پیش بروید ". اگر یک گروه ارکستر را در نظر بگیرید، شما ابتدا باید ساز مورد علاقه خود را انتخاب کنید، سپس بکوشید در آن به مهارت برسید و کم کم انگیزه و تلاش شما بیشتر خواهد شد؛ بنابراین مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید خودشناسی است. این که چه کسی هستید، چه توانمندی‌هایی دارید و چه می‌خواهید.

۴. شما به اراده و تعهد نیاز دارید.

ماریو آندرتی می‌گوید: «آرزو کلید انگیزه است، ولی اراده و تعهد است که موجب پیگیری مداوم هدفتان می‌شود – تعهد به برتری – که شما را قادر می‌سازد به موفقیتی دست یابید که همیشه به دنبالش بوده اید».

فرد با اراده‌ای هستید؟ فرد مصمم بیشتر از هزاران فرد بی علاقه موفق می‌شود. آرزو، اراده و تعهد از لحاظ استراتژیک شما را در موقعیت موفقیت قرار می‌دهند.

۵. برتری الزامی است.

چارلز کندال آدامز می‌گوید: «هیچ کس فقط با کاری که از او خواسته می‌شود آدم موفق و برجسته‌ای نمی‌شود».

خدماتی که ارائه می‌دهید، عالی و درجه یک هستند؟ برای بهترین شدن، باید بهترین خدمات را ارائه دهید. باید به مشتریانتان چیزی ارائه دهید که نمی‌توانند آن را از جای دیگری بدست آورند. کیفیت خدمات شما چگونه است؟ آیا کسی می‌تواند کار شما را انجام دهد؟ آیا کار شما عالی است؟

۶. رویاپردازی کنید.

جیمز آلن می‌گوید: «رویایی که شما در ذهنتان آن را می‌ستایید، ایده آلی که در صدر قلبتان می‌نشانید، همان چیزی است که زندگی تان را با آن می‌سازید و تبدیل به همان می‌شوید».

برای موفق شدن، باید به موفقیت فکر کنید. فقط از راه تعمق در موفقیت است که می‌توانید آرزوی موفق شدن را خلق کنید. باید رویای واضحی از آنچه دوست دارید بدست آورید داشته باشید. این آرزو و خواسته باید شما را از پا درآورد. اگر این آرزو شما را از پا درآورد، بالاخره روزی تحقق خواهد یافت.

ارل کارنگی می‌گوید: "انسان به همان فردی تبدیل می‌شود که اکثر اوقات به آن فکر می‌کند". حضرت مولانا هم در دیوان شمس خود روایتی دارد که حاکی از این امر است:

تا در طلب گوهر کانی کانی - تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی - هر چیزی که در جستن آنی آنی

۷. به سمت موفقیت بروید.

ماروا کالینز می‌گوید: «موفقیت به سمت شما نمی‌آید شما باید به طرفش بروید».

موفقیت از آسمان در آغوش شما نمی‌افتد؛ باید به دنبالش بروید. باید تعقیبش کنید. باید بیشتر از هر چیز دیگری آن را بخواهید. یک فرد تنبل موفق نخواهد شد، اگر می‌خواهید موفق شوید دست از تلاش برندارید و برای رسیدن به آن گام بردارید.‌

می‌خواهید به سمت موفقیت بروید؟ رویای واضحی از آن دارید؟ آرزو و اشتیاق شدیدی برای آن دارید؟ حاضرید شکست بخورید؟ اگر این گونه هستید، در مسیر درست موفقیت قرار دارید.

خواستن به تنهایی کافی نیست علاوه بر اشیاق سوزان برای تحقق رویاهایتان، اقدام و عمل هم الزامی است. موفقیت مداومت و پشتکار می‌طلبد. هوش بالا، وضعیت مالی مناسب، سن و عواملی از این قبیل صرفا بهانه‌ها و باور‌های محدود کننده هستند. اگر چیزی را میخواهید برایش تلاش کنید و اقدامات لازم را صورت دهید.

منبع:برترین ها