کد خبر: ۲۷۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۶

ترامپ: تحریم‌های شدیدی علیه ترکیه در راه است

رئیس‌جمهوری آمریکا استدلال کرد که تحریم بهتر از آن است که این کشور با ترکیه که از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است وارد درگیری نظامی شود.
خبرگزاری ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک: رئیس‌جمهوری آمریکا استدلال کرد که تحریم بهتر از آن است که این کشور با ترکیه که از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است وارد درگیری نظامی شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بار دیگر ترکیه را به اعمال تحریم به‌ دلیل عملیات موسوم به «چشمه صلح» تهدید کرد. وی استدلال کرد که تحریم بهتر از آن است که این کشور با ترکیه که از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است وارد درگیری نظامی شود.

ترامپ در پیامی توئیتری اعلام کرد: «بنا نیست وارد جنگی دیگر میان مردمانی شویم که بیش از ۲۰۰ سال است با یکدیگر درگیر هستند. اروپا این شانس را داشت که زندانیان داعشی خود را به کشورهایشان بازگرداند، اما نمی‌خواستند بهایش را بپردازند. پیش خودشان گفتند که بگذارند آمریکا بهایش را بپردازد.»

وی در ادامه گفت: «کُردها ممکن است شماری از زندانیان داعشی را آزاد کنند تا ما خودمان را درگیر کنیم. این افراد را ترکیه و کشورهای اروپایی می‌توانند راحت بازداشت کنند، اما باید این روند را تسریع کنند. تحریم‌های بزرگی عیله ترکیه در راه است. آیا مردم واقعا گمان می‌کنند که باید با ترکیه، عضو ناتو، وارد جنگ شویم؟ جنگ‌های بی‌پایان به انتها خواهند رسید».