کد خبر: ۲۷۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۵

فیلمی با بازی هدیه تهرانی برگزیده جشنواره یاری سوئد شد

نوزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی یاری در استکهلم سوئد با اعلام برندگان جوایز بهترین فیلم بلند و کوتاه به کار خود پایان داد.
در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره یاری کشور سوئد، فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و «مانیکور» ساخته آرمان فیاض نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

«روزهای نارنجی» اولین فیلم بلند سینمایی آرش لاهوتی است و تاکنون در جشنواره‌های بین‌المللی متعددی حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه بزرگ بهترین فیلم از هفدهمین دوره جشنواره فیلم پیونگ یانگ کره شمالی را کسب کرده است.

«روزهای نارنجی» درباره آبان، زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است و هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رویا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران این فیلم هستند. تهیه کننده این فیلم علیرضا قاسم‌خان و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل‌های ایرانی) است.

داستان فیلم کوتاه «مانیکور» درباره زن جوانی است که جنسیتش پس از مرگ مشخص می‌شود و اهالی روستا به این خاطر جنجال به پا می‌کنند. نیما حسندخت، مظاهر رمضانپور، بهمن صادقی حسنی، علی نجفی و حمیده براتی بازیگران فیلم هستند و آرمان فیاض تهیه‌کننده «مانیکور» است.

نوزدهمین جشنواره یاری سوئد قدیمی‌ترین جشنواره فیلم‌های ایرانی در خارج از ایران و بزرگ‌ترین جشنواره فیلم ایرانی در اروپا است که همه ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و درآمد حاصل از فروش بلیت فیلم‌های منتخب را برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست ایرانی صرف می‌کند.
این رویداد سینمایی امسال در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اکتبر (۲۰ و ۲۱ مهرماه) با نمایش ۶ فیلم بلند و ۶ فیلم کوتاه برگزار شد.

منبع:ایسنا