کد خبر: ۲۷۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۸

برزیل قهرمان جام جهانی والیبال شد

تیم والیبال برزیل با برتری برابر ژاپن فاتح جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ شد.

درخشش او در نخستین تجربه ملی‌اش شاید به قدری ‌که لازم ‌بود به ‌چشم نیامد. بیشتر دوربین‌ها پشت دروازه کامبوج مستقر بودند. پشت به زمین مسابقه، در حال شکار لحظه‌های حماسی از نخستین حضور بانوان تاریخ معاصر که در چهل ‌سال اخیر توانستند لذت تماشاگر فوتبال بودن را بچشند اما در سویی دیگر، در کنار کریم انصاری‌فرد که پوکر کرد و سردار آزمون که با سه گل نامش را به رتبه پنجم برترین گلزنان تاریخ تیم ‌ملی رساند، محمد محبی، تازه‌واردترین ملی‌پوش ایران، در جشنواره گل فراموش‌نشدنی پنجشنبه‌شب خود را سهیم ساخت.

با دورقمی ‌شدن کامبوج نگون‌بخت، موتور گلزنی بال‌راست ایران تازه روشن ‌شد. انکار نمی‌کنیم که خط دفاعی رقیب بسیار از هم‌ گسیخته و شکننده عمل‌کرد ولی این موضوع ذره‌ای از ارزش دو گل محبی نمی‌کاهد. ابتدا یک چرخش توأم با ضربه از پشت محوطه جریمه، حرکتی که گل حیرت‌انگیز رابرت لواندوفسکی به تاتنهام را تداعی کرد؛ و سپس، یک جایگیری ماهرانه و یک ضربه سر چکشی. ستاره جدید فوتبال ایران روی هر دو گل خود بسیار حرفه‌ای عمل‌ کرد؛ شاید بیشتر از سطح فوتبال آسیا.

در نخستین فصل فوتبال ایران که بوشهر دو نماینده در سطح اول آن دارد، محمد محبی نیز خود را در کنار حسین ماهینی پرسپولیس، مهدی قائدی استقلال و مهدی طارمی ریوآوه قرار داده و در کنار این سه نفر، پرچم بوشهر را در تیم‌های شناخته‌ شده فوتبال ایران و تیم ‌ملی برافراشته نگاه می‌دارد. او پس از محمد کریمی که سال گذشته بهترین پاسور لیگ هم شد، دومین کشف بزرگ امیر قلعه‌نویی در دو فصل اخیر بود.

محمد محبی یکی از پدیده‌های دسته اول بود که در بازگرداندن باشگاه ریشه‌دار شاهین به لیگ برتر نقش مؤثری بازی‌کرد اما دست سرنوشت او را در همان بازی نخست مقابل تیم سابقش قرار داد. محبی در بوشهر گل دوم سپاهان را روی یک فرار دیدنی به‌ ثمر رساند؛ و شادی هم نکرد. تلخ‌ترین شروع توفانی ممکن با پیراهن زردوطلایی! این گلزنی بهانه‌ای شد برای گشودن لب عبدالله ویسی به تمجید از شاگرد سابقش. سرمربی شاهین با اطمینان از محبی به‌ عنوان یکی از طلایه‌داران آینده تیم ‌ملی نام‌ برد. این پیش‌بینی صحیح بود؛ و برای گرفتن رنگ حقیقت به زمان زیادی هم احتیاج نداشت.

حال، وارث پیراهن رضا قوچان‌نژاد به مهره ثابت سپاهان قلعه‌نویی بدل شده‌ است. دقیق در ارسال‌ها و زدن ضربات تمام‌کننده، متبحر در استفاده از ضربات ایستگاهی و باهوش در طرح حمله‌های ویرانگر. سبک بازی محبی بی‌شباهت به خسرو حیدری نیست. شاید از همین رو نظر مثبت سرمربی را جلب‌ کرد که به بازی مدافع-هافبک سابق فوتبال کشورمان علاقه بسیاری داشت اما چه در تیم‌ ملی و چه در سپاهان، هافبک راست 20 ساله بوشهری می‌تواند نمایشی به ‌مراتب فراتر را به‌ یادگار بگذارد. او در دو هفته اخیر لیگ برتر با گلزنی به پرسپولیس و ذوب‌آهن نشان‌ داد که کاملاً آماده حضور در میادین بزرگ است. حال، منتظر نبرد منامه خواهیم ‌بود؛ جایی که احتمالاً شاهد اعتماد دوباره مارک ویلموتس به محبی خواهیم‌ بود. پر کردن جای خالی علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه مقابل تیمی که به آزار دادن ما با ارائه بازی بسته و دفاعی عادت‌ دارد، چالش جذاب و پرهیجانی برای چهارمین برادر بوشهری عصر کنونی فوتبالمان خواهد بود.

منبع:ایلنا