کد خبر: ۲۷۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۴۲

خانم بازیگری که روز عاشورا کربلا بود / عکس

بازیگر «دکتر قریب» و «عصر روز دهم» گفت: اگر دوباره قسمتم شود و به کربلا بروم؛ برای دل خودم می‌روم، جایی که دوربین نباشد و راحت باشم.

۱۵ سال پیش اولین باری بود که پایش به راهپیمایی اربعین باز شد؛ آن زمان هنوز ایرانی‌ها رسم راهپیمایی را نداشتند اما "آفرین عبیسی" کربلا بود و با چشم خودش این شور و شوق پذیرایی از زائران و پیاده‌روی و بقیه ماجرای اربعین را دیده بود.

دوره‌ای که این بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون می‌گوید هنوز در راه زائران ماشین و امکانات آن‌چنانی نبود! خیابان را بسته بودند و یک طرف چادر و غذا بود و طرف دیگر شیر، خرما، حلوا و گردو می‌دادند. به زائران التماس می‌کردند تا برای ناهار و غذا پیش آن‌ها بروند. بعد از سال‌ها پیاده‌روی تا کربلا برای ایرانیان رسم شد.

آفرین عبیسی در راهپیمایی اربعین

هنوز هم با "آفرین عبیسی" درباره کربلا صحبت می‌کنیم بغض گلویش را می‌گیرد و می‌گوید هر بار که به کربلا می‌روم خوش می‌گذرد؛ از این سفر لذت می‌برم و بی‌تاب می‌شوم که دوباره بروم!

بازیگر سریال «تنهایی لیلا» به حضور در فیلم‌سینمایی «عصر روز دهم» مجتبی راعی اشاره کرد که روز عاشورا به خاطر بازی در این فیلم در کربلا حضور داشت؛ از نزدیک آن لحظات را در حرم امام حسین(ع) درک کرده است. 

نمایی از فیلم «عصر روز دهم» که در عاشورا فیلمبرداری شد

او اعتقاد دارد که زائران اربعینی دعوت می‌شوند و می‌گوید که من خودم هم برای این سفر دعوت شده‌ام. چون به دیدار محبوبی می‌رویم که عظمت و بزرگی‌اش بلامنازع است. اگر هم دوباره خواستم بروم، برای دل خودم می‌روم، جایی که دوربین نباشد و راحت باشم.

آفرین عبیسی اعتقاد دارد سفر دومش به کربلا یک حال و هوای دیگری داشت؛ چون به تنهایی کربلا رفته بود و یک بار هم قبل از بازی در مجموعه «دکتر قریب» ۱۵ روز با کاروان به کربلا رفته بود و آن دوره را هم تجربه خیلی خاص و خاطرانگیزی می‌داند.

منبع:تسنیم